تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵
کد خبر: ۸۸۷۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تمیمی:
آمارها نشان می دهد انتقال آب کارون برای مصارف غیرشرب است
نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: آمارها و بازدید ما نشان می دهد، انتقال آب از سرشاخه های کارون به سایر استان های کشور برای مصارف غیر شرب است.

عبدالله تمیمی عصر پنج شنبه در مراسم بهره‌برداری از طرح آبرسانی غدیر در شادگان اظهار کرد: مردم این شهرستان نگران طولانی شدن مدت زمان اجرای انتقال آب موسوم به طرح غدیر برای رساندن آب شیرین به شهر خود بودند و در این خصوص باید حق را به آنها داد زیرا هم اکنون آبی که مردم مصرف می کنند کیفیت مناسبی ندارد.

تمیمی عنوان کرد: طبق قولی که وزارت نیرو داده است، با آغاز به کار طرح غدیر در شادگان، آب شرب مردم شیرین و با کیفیت می شود که این موضوع را باید به فال نیک گرفت.

وی افزود: ما انتظار داریم مقدار آبی که وعده داده شده از طریق طرح غدیر به شبکه آبرسانی شادگان وارد شود، محقق شود تا مردم این شهرستان از نعمت آب با کیفیت بهره مند شوند.

تمیمی با اشاره به اینکه وزرات نیرو اعلام می کند آبی که از سرشاخه های کارون به سایر استانهای کشور منتقل می شود صرفا برای مصارف شرب است، تاکید کرد: آرماها و بازدید ما نشان می دهد؛ آبی که با این حجم بالا در حال انتقال است صرفا برای مصارف شرب نیست و به نظر می سد حجم آبی که منتقل می شود برای کشاورزی و صنعت در برخی استان ها است.

نماینده مردم شادگان ادامه داد: ما با انتقال آب برای مصارف غیر شرب از سرشاخه های کارون و سایر رودخانه های خوزستان به سایر استانهای کشور به شدت مخالف هستیم زیر با این طرح های نسنجیده، کشاورزی خوزستان از بین می رود و شوری و کمبود آب حاصل از این طرح های غیرکارشناسی، مزارع، باغات و نخلستان های خوزستان را نابود می کند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار