تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۸۸۷۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
كمبود آب و بحران در بخش كشاورزي دشت آزادگان
نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود آب در این شهرستان نارضایتی و تبعات اجتماعی مثل مهاجرت را به دنبال داشته و فاجعه ای که امروز کشاورزان ما با آن رو به رو هستند فراتر از تصور است.

ناصر صالحي نسب در مراسم افتتاحیه پروژه های شبکه آبیاری و زهکشی دژ و پروژه افزایش ظرفیت آب آبادان که امروز 8 خردادماه در دشت آزادگان برگزار شد، اظهار كرد: کمبود شدید آب و محدودیت کشت کشاورزان ما را بلاتکلیف کرده و كشاورزان راه چاره ای ندارند.

وي افزود: سد كرخه حدود يك ميليارد و 500 میلیون مترمکعب آب ذخیره شده دارد اما به دلیل اجراي طرح احياي 10 هزار هکتاري اراضی کشاورزی ایلام، آب این سد آزادسازی نمی شود اين در حالی است كه بیش از ١٠٠ هزار هکتار از اراضی این منطقه با بحران کم آبی مواجه شده اند.

صالحي نسب با اشاره به بدهی های کشاورزان دشت آزادگان به سازمان آب و برق خاطرنشان کرد: بدهی های کشاورزان اين شهرستان 9 میلیارد تومان است واز آن جایی که این شهرستان مرزی است ضرورت دارد بدهی های کشاورزان دشت آزادگان نیز همانند کشاورزان هویزه بخشوده شود.

نماینده دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حق ابه هایی که سازمان آب وبرق از کشاورزان دشت آزادگان می گيرد، دو برابر بهاي آب در سایر مناطق است و لازم است در این زمینه نیز تجدید نظري صورت بگيرد.

در اين مراسم صادق حقیقي پور، سرپرست معاونت آبرساني سازمان اب و برق خوزستان اظهار كرد: اعتبار کل طرح غدیر 65 هزار میلیارد ریال است و طی سال گذشته 10 هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

وي افزود: در قالب اين طرح نیاز آبي خرمشهر و آبادان تامین شده است. طرح آبرساني غدير در شهر اهواز با پيشرفت 70 درصدي و در شادگان با پيشرفت 50 درصدي در حال اجرا است.
:
:
:
آخرین اخبار