تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۸۸۷۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عامل اخاذی در فضای مجازی خوزستان دستگیر شد
خوزنیوز: رئيس پليس فتا استان خوزستان از دستگيري فردي که در شبکه هاي مجازي اقدام به تهديد و اخاذي يکي از شهروندان مي کرد، خبر داد.

به گزارش خوزنیوز؛ سعيد شعبان در تشريح اين خبر گفت: با دريافت گزارشي مبني بر اينکه خانمي در يکي از شبکه هاي اجتماعي از سوي شخصي مورد تهديد و اخاذي قرار گرفته ، موضوع به طور ويژه در دستور کار مأموران پليس فتا قرار گرفت.

اين مقام انتظامي افزود: ماموران پليس با انجام اقدامات تخصصي و استعلامات لازم موفق به شناسايي فردي به هويت "ع- س" که با هماهنگي بازپرس ويژه جرائم رايانه اي در يک عمليات غافلگيرانه در مخفيگاهش دستگير کردند.

وی گفت: متهم در بازجويي فني پليس ابتدا منکر هرگونه اقدام مجرمانه بود، که در نهايت با توجه به مستندات قانوني لب به اعتراف گشود و گفت: با شاکي از قبل رابطه دوستي داشته و بعد از مدتي اختلاف جهت انتقام جويي اقدام به تهديد و اخاذي از وي کردم.

رئيس پليس فتا استان خوزستان در خاتمه به تمامي افرادي كه به هر نحو اقدام به هتك حيثيت در محيط مجازي مي كنند، هشدار داد: براساس قانون جرائم رايانه اي هر كس بوسيله سامانه هاي رايانه اي و فضاي مجازي موجبات هتك حيثيت شهروندان را فراهم نمايد افزون بر اعاده حيثيت به حبس و جزاي نقدي محكوم مي شود.
:
:
:
آخرین اخبار