تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۸۸۸۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس سازمان صنعت معدن و تجارت خوزستان:
افزایش تعرفه صادرات تا پایان ماه رمضان منتفی شد
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: افزایش تعرفه صادرات به کشور عراق تا پایان ماه مبارک رمضان متوقف شده است.

نوراله حسن زاده روز شنبه اظهار کرد: تعرفه صادرات به کشور عراق پنج درصد بود که مسوولان عراقی از اواسط اردیبهشت این تعرفه را به 25 درصد افزایش داده بودند.

وی گفت: این افزایش قیمت در تعرفه می تواند مشکلات و تبعات زیادی را برای صادرکنندگان خوزستانی و یا ایرانی در پی داشته باشد.

وی گفت: افزایش تعرفه صادرات توسط کشور عراق تبدیل به مشکلی برای صادرکنندگان در خوزستان شده است.

حسن زاده افزود: در پی رایزنی که بین مسوولان مربوطه انجام شد، مقرر شده افزایش قیمت تعرفه های صادرات تا پایان ماه رمضان متوقف شود هر چند امید است که پس از ماه رمضان نیز افزایش قیمت تعرفه ها به طور کلی متوقف شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در ادامه بیان کرد: افزایش تعرفه صادرات باعث می شود تا صادر کنندگان صادرات خود را از مرزهای دیگر انجام دهند و همین مهم باعث رکود صادرات از مرزهای استان می شود.

هم اکنون مرز چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز ، مرز زمینی شلمچه در 16کیلومتری غرب خرمشهر و مرز دریایی خرمشهر برای صادرات کالا به عراق فعال هستند.

این سه مرز به تدریج از تیرماه 1382 پس از سرنگونی رژیم بعثی در عراق برای صادرات کالاهای غیرنفتی و تردد زائران عتبات عالیات بازگشایی شد.

استان خوزستان حدود 500کیلومتر مرز آبی و خاکی با دو استان مرزی میسان و بصره دارد.

به طور تقریبی سالانه یک میلیارد و 500 میلیون دلار صادرات غیر نفتی از دو مرز شلمچه و چذابه در استان خوزستان انجام می گیرد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار