تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۸۸۸۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار آبادان:
احداث سد بر رودخانه بهمنشیر در سفر وزیر نیرو بررسی شد
معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان با بیان دستاوردهای سفر حمید چیت چیان وزیر نیرو به شهرستان، گفت: در این سفر، موضوع ساخت سد بر روی رودخانه بهمنشیر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عزیزالله شهبازی رودخانه بهمنشیر را از ظرفیت های تامین آب شیرین برای رونق کشاورزی شهرستان خواند و گفت: با بهره برداری مناسب از اب شیرین این رودخانه، می توان گام های مهمی برای رونق کشاورزی شهرستان برداشت.

وی ادامه داد: در این سفر همچنین، در خصوص موضوع تامین آب در سه مقوله شهری، روستایی و کشاورزی بحث و بررسی شد و مقرر شد که کانال اصلی آبرسانی که از مسیر 'طره بخاخ' شروع می شود، لایروبی شود.

شهبازی اجرای کامل این طرح را عاملی برای افزایش راندمان کشاورزی و بهره وری آب و کاهش هدر رفت آب عنوان کرد.

معاون استاندار خوزستان همچنین در خصوص افزایش ظرفیت آبرسانی به آبادان نیز، افزود: با قول شمسایی در حضور وزیر نیرو، مقرر شد از محل پروژه آب غدیر و خط اصلی که مختص آبادان است به صورت شبانه روز 100 هزار مترمکعب آب به شبکه آبرسانی آبادان وارد شود.

فرماندار ویژه آبادان همچنین در خصوص موضوع اجرای شبکه فاضلاب نیز، گفت: به منظور بهبود وضعیت فاضلاب آبادان تفاهم نامه ای بین سازمان منطقه آزاد اروند و وزارت نیرو امضاء شد و مقرر شد که استانداری خوزستان پیگیری این تفاهم نامه را عهده دار شود.

در سفر حمید چیت چیان وزیر نیرو به خوزستان، با افتتاح دو واحد بخش بخار در نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان ظرفیت تولید برق این نیروگاه با 160 مگاوات افزایش به 815 مگاوات با راندمان 50 درصد رسید.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار