تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۸۸۸۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حسینی فر:
خوزستان از حیث اقتصادی مورد بی مهری قرار گرفته است
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خرمشهر گفت: اغلب حجم مبادلات تجاری و رتبه دوم صنعت کشور متعلق به این استان است اما متاسفانه مورد بی مهری فراوان قرار گرفته ایم.

سید احمد حسینی فر اظهار كرد: سه اتاق در یک استان و ارتباط خوبی که این اتاق ها با مسئولان کشور دارند یک شرایط و ظرفیت مناسب را برای خوزستان فراهم کرده است. متاسفانه خوزستان از حیث اقتصادی مورد بی مهری قرار گرفته است. سراسر استان خوزستان حاصلخیز بوده و به لحاظ درآمدزایی ارزش دلاری و ریالی بالایی دارد.

وی افزود: خرمشهر بیش از ۱۰۰ سال است که معین ایران بوده ولی متاسفانه بعد از جنگ اقتصاد خود را از دست داد. همه استان ها بعد از جنگ پیشرفت اقتصادی، اجتماعی و تکنولوژیک داشتند ولی ما در خرمشهر درجا زدیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خرمشهر تصریح کرد: بعد از جنگ خرمشهر و آبادان مجبور به شروع دوباره با وجود مشکلات فراوان بودند. ما در خرمشهر بعد از بندرعباس و بوشهر بیشترین میزان صادرات را در کشور داریم.

حسینی فر بیان کرد: اغلب حجم مبادلات تجاری و رتبه دوم صنعت کشور متعلق به این استان است اما متاسفانه مورد بی مهری فراوان قرار گرفته ایم.

وی اضافه کرد: با وجود ظرفیت های فراوان این استان متاسفانه بعد از استان سیستان و بلوچستان از نظر نرخ بیکاری رتبه دوم کشور را داریم. این سوال که چرا خوزستان باید چنین رتبه بیکاری را در کشور داشته باشد همیشه بی پاسخ مانده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خرمشهر عنوان کرد: باید عزم خود را برای حل مشکلات استان جزم کرده و با هم اندیشی و برگزاری جلسات متعدد با حضور اتاق های بازرگانی استان و كشور کارهای لازم را انجام دهیم. دیدگاه هر سه اتاق بازرگانی خوزستان یکسان بوده و برای ارائه خدمت آماده ایم.

حسینی فر ادامه داد: اتاق های بازرگانی خوزستان برای جبران مافات هر كاری خواهند كرد، البته این به معنای عدم کار گذشتگان نیست منتهی کارهای انجام شده به اندازه کافی نبوده است.

وی یادآور شد: سه اتاق در یک استان و ارتباط خوبی که این اتاق ها با مسئولان کشور دارند یک شرایط و ظرفیت مناسب را برای خوزستان فراهم کرده است در حالی كه متاسفانه استان خوزستان از حیث اقتصادی مورد بی مهری قرار گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خرمشهر تاکید کرد: در سال گذشته از طریق مرز شلمچه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار به وزن دو میلیون و ۹۰۰ هزار تن صادرات به کشور عراق داشتیم. اگر یک سری مسائل داخلی و خارجی برای ما ایجاد نمی کردند قطعا رقم صادرات بالاتری داشتیم.

حسینی فر در پایان گفت: برای صادرات از مرز شلمچه هیچ حمایتی از سوی دولت نداشته و فقط برای ما مانع تراشی می کردند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار