تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۸۸۸۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برخی بخش های بیمارستان طالقانی آبادان به بیمارستان بهشتی منتقل شد
مدیر بیمارستان آیت الله طالقانی آبادان گفت: به منظور بازسازی و تعمیرات اساسی، بعضی بخش های این بیمارستان به بیمارستان شهید بهشتی این شهر انتقال یافت.

هنگامه پروین روز دوشنبه افزود: بخش های اتاق عمل، جراحی مردان، زنان و زایمان، جراحی ویژه، زایشگاه و آی سی یو 1 به بیمارستان شهید بهشتی آبادان منتقل شد.

وی دلیل انتقال این بخش ها را آغاز پروژه بازسازی و تعمیرات اساسی بخش های ذکر شده به ویژه بخش اتاق عمل بیمارستان اعلام کرد.

پروین افزود: سایر بخش های بیمارستان از جمله اورژانس، درمانگاه تخصصی بیمارستان و آزمایشگاه همچنان به فعالیت خود در بیمارستان طالقانی ادامه می دهد.

مدیر بیمارستان آیت الله طالقانی آبادان از راه اندازی مانیتور سیستم اطلاعات بیماران در این بیمارستان خبر داد و اظهار داشت: سیستم اطلاع رسانی در راستای طرح تکریم همراهان بیمار با نشان دادن اطلاعات بیماران بستری در بخش ها و به تفکیک در سالن اصلی بیمارستان نصب شد.

مدیر بیمارستان آیت الله طالقانی آبادان افزود:از طریق این سیستم، اطلاعاتی از قبیل زمان ترخیص بیمار و فهرست بیماران در حال بستری در اختیار همراهان بیماران قرار می گیرد.

مدیر بیمارستان آیت اله طالقانی آبادان همچنین از بهسازی و بهینه سازی سپتیک بیمارستان آیت الله طالقانی آبادان با اعتباری بیش از یک میلیارد و 700 میلیون ریال خبر داد و گفت:دستگاه سپتیک بیمارستان نوعی تصفیه خانه تک واحدی است که وظیفه تصفیه فاضلاب بیمارستان و استاندارد شدن آلودگی میکروبی و شیمیایی به نحوی که مورد تائید سازمان محیط زیست است را بر عهده دارد.

رییس تجهیزات پزشکی آبادان نیز از تجهیز و راه اندازی بخش پاتولوژی بیمارستان آیت الله طالقانی این شهرستان با هزینه 500 میلیون ریال خبر داد.

راحیل ابوعلی از انجام آزمایش های هورمونی با خرید دستگاه الکترو کمی لومینسانس در این بیمارستان خبر داد و اضافه کرد:دستگاه جدید الکتروکمی لومینسانس با اعتبار یک میلیارد ریال خریداری و نصب شده است.

بیمارستان طالقانی یا آرین سابق وابسته به دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان با 220 تخت ثابت، سال 1353 شمسی تاسیس و سال 1373 به علت خرابی های ناشی از جنگ به صورت کلی بازسازی شد.

این بیمارستان دارای بخش های اورژانس، ICU، CCU، جراحی عمومی، جراحی زنان، کودکان و نوزادان، زایشگاه، داخلی، رادیولوژی، آزمایشگاه، سی تی اسکن می باشد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار