تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۸۸۸۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار شوش:
بیماری پوستی سالک در شوش کنترل شده است
فرماندار شهرستان شوش ضمن تاکید بر آموزش و اطلاع رسانی مناسب در خصوص بیماری سالک گفت: این بیماری پوستی در شهرستان شوش تحت کنترل در آمده است.

رضا نجاتی دوشنبه در نشست کمیته اجرایی و تخصصی کنترل و پیشگیری از بیماری سالک ، از کنترل به موقع این بیماری در سطح شهرستان شوش خبر داد و افزود: با راه اندازی مرکز پیشگیری و درمان بیماری سالک در شهرستان شوش این بیماری کنترل و تعداد مراجعه کنندگان این بیماری در حد چشم گیری کاهش یافته است.

وی آموزش ، جمع آوری نخاله های ساختمانی و جونده کشی را به عنوان راهکارهای مناسب از شیوع و انتقال بیماری سالک نام برد و اظهار کرد: کمیته تخصصی کنترل بیماری سالک اقدامات خوبی در ماههای اخیر در این راستا اجرایی کرده است.

فرماندار شوش بر موضوع آموزش و اطلاع رسانی مناسب در خصوص بیماری سالک بین شهروندان تاکید کرد و از کمیته اجرایی کنترل بیماری سالک خواست با توجه به شیوع این بیماری در فصل گرما راهکارهای پیش گیری را با جدیت دنبال کند.

فرماندار شهرستان شوش خواستار استفاده از ظرفیت انجمن های مردم نهاد ، NGO ها ، هلال احمر ، دهیاران و شوراها در امر آموزش بین مردم شد و گفت: مرکز بهداشت شهرستان باید بر اجرای صحیح این کار نظارت کند.

وی اظهار کرد: به دلیل وجود دام در روستاهای منطقه زمینه برای گسترش ابتلا به بیماریهای مشترک انسان و دام وجود دارد لذا تلاش می شود با ارایه آموزش به روستاییان، راهکارهای پیشگیری اجرایی شود.

علی امیدوار سرپرست مرکز بهداشت شهرستان شوش نیز در این نشست گزارشی از وضعیت بیماری سالک در این شهرستان ارایه کرد.

سالک نوعی بیماری پوستی است که بیشتر در مناطق گرمسیری مشاهده می شود.

این بیماری از راه گزش نوعی پشه خاکی که در مکان های گرم و مرطوب زندگی می کند به انسان منتقل می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار