تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۸۸۹۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با حضور جمعی از مردم و مسئولان صورت گرفت؛
بهره‌برداری از 11 پروژه عمرانی و خدماتی در آبادان
ظهر امروز با حضور جمعی از مردم و مسئولان، از 11 پروژه عمرانی و خدماتی در سطح شهر آبادان بهره‌برداری شد.

شهردار آبادان در آئین بهره‌برداری از این پروژه‌ها از تکمیل بلوار ساحلی در حاشیه بهمنشیر، جدول گذاری آیلند وسط جاده قفاص، کانال دفع آب‌های سطحی خیابان شهدای هسته‌ای، پیاده‌رو سازی خیابان یک فرعی سمت شهربازی، سرپوش گذاری کانال جنب درمانگاه اقبال در منطقه کفیشه، پیاده روسازی و جدول گذاری خیابان کفیشه، پیاده روسازی و جدول گذاری جنب مصلی، احداث پارکینگ جنب بهزیستی به همراه تعریض خیابان، بوستان یاس، بوستان نیلوفر در منطقه 700 واحدی و خرید، مرمت و بهسازی 10 دستگاه اتوبوس (خرید پنج دستگاه اتوبوس با مشارکت مالی منطقه آزاد اروند) به عنوان پروژه‌های بهره‌برداری شده نام برد.

محمودرضا شیرازی در ادامه گفت: برای ساخت، تکمیل و راه‌اندازی این پروژه‌ها در مجموع 126 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات جاری شهرداری آبادان هزینه شده است.

وی در آئین افتتاح بلوار ساحلی بهمنشیر افزود: این پروژه با چهار کیلومتر طول در مدت چهار سال انجام، شده و به بهره‌برداری رسیده است.

شیرازی خاطرنشان کرد: مبلغ 9 میلیارد تومان برای ساخت و تکمیل بلوار و تملک 89 ملک اعم از منازل و آلونک‌های غیرمجاز موجود در مسیر راه هزینه شد که از این مبلغ 4 میلیارد تومان آن مربوط به تملک ملک بوده است.

شهردار آبادان تصریح کرد: عرض باند بلوار ساحلی بهمنشیر 11 متر، آیلند وسط آن 3 متر و پیاده رو نیز 3 متر است که با تکمیل آن این بلوار به خیابان 15 احمد آباد متصل می‌شود، کار آزادسازی جاده به صورت منطقی انجام شده و اکنون پس از اتمام کار به زیر ترافیک رفته است.

وی از سعه صدر، مشارکت و همراهی خوب اهالی منطقه در جهت اجرای درست و مناسب طرح قدردانی کرد و یادآور شد: در پنج ساله گذشته بخشی از طرح تفضیلی شهر آبادان در قابل طرح‌های ماندگار و بزرگ همچون پل کابلی، بلوار 9 دی، بلوار شهید صیاد شیرازی و غیره به اجرا گذاشته شد، بلوار ساحلی بهمنشیر دوازدهمین بلوار و خیابان احداث شده در شهر در مدت یاد شده به شمار می‌رود.

شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همچنین 10 دستگاه اتوبوس در قالب پنج دستگاه خریداری شده و پنج دستگاه بازسازی شده وارد ناوگان حمل و نقل شهری آبادان شد.

به گفته شهردار آبادان، برای خرید و بازسازی این اتوبوس‌ها مبلغ 10 میلیارد تومان هزینه شده که در بخش خرید پنج دستگاه اتوبوس سازمان منطقه آزاد اروند نیز سهم 50 درصدی داشته است، اتوبوس‌ها کولردار و مجهز به دستگاه اتوبلیط (بلیط الکترونیکی) هستند.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر 110 دستگاه اتوبوس کار سرویس دهی به شهروندان را در مناطق مختلف شهری بر عهده دارند، افزود: با افزوده شدن این 10 دستگاه اتوبوس، مدت زمان ماندگاری مردم در صف انتظار از 20 دقیقه به 10 دقیقه کاهش یافت.

شهردار آبادان در خصوص بوستان یاس اظهار کرد: این بوستان در مساحتی معادل 8 هزار و 400 متر مربع  و با صرف اعتباری معادل 650 میلیون تومان در ایستگاه هفت احداث شد، این محل پیشتر جای عبور 14 خط لوله نفت و دو خط لوله بنزین بوده که طی عملیاتی از سوی شرکت لوله و مخابرات به زیر زمین منتقل شدند.

شیرازی تصریح کرد: طبق قرار با این شرکت برای پوشش این محوطه از شن تثبیت شده، مرطوب و رنگی استفاده شده تا در صورت نشتی احتمالی لوله امکان اقدام به موقع و سریع وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه شن پاشی تمام مسیر از پل تا میدان ایستگاه هفت در دستور کار شهرداری منطقه 2 قرار دارد، یادآور شد: در زمان حاضر موضوع خرید شن مورد نیاز از تهران و کرج  انجام شده و با پوشش این مسیر دیگر خاکی  وارد منازل شهروندان نخواهد شد.

شهردار آبادان در خصوص بوستان نیلوفر واقع در منطقه 700 واحدی که از مناطق کم برخوردار و محروم شهر است، گفت: وضعیت باتلاقی و پوشش نیزار این منطقه و متصاعد شدن بوی تعفن از آن سبب آزرده خاطری اهالی منطقه شده بود که به همت کارکنان شهرداری و با بسیج تمام امکانات و نیروها ظرف مدت یک ماه با حذف فضای خاکی این بوستان ایجاد شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار