تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۸۸۹۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سلمان‌زاده خبر داد:
تشدید مراقبت‌ها در حوزه آب آشامیدنی خوزستان
خوزنیوز: سرپرست مرکز بهداشت خوزستان از تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی جهت پیشگیری از بروز بیماری‌های روده‌ای واگیر خبر داد.

به گزارش خوزنیوز؛ دکتر شکراله سلمان‌زاده در کارگاه اصول تصفیه و کنترل کیفی آب آشامیدنی اظهار کرد: با توجه به مهیا شدن شرایط آب و هوایی استان و همچنین کاهش سطح منابع آب آشامیدنی، احتمال بروز بیماری‌های منتقله از آب و غذا افزایش می‌یابد و به همین دلیل، مرکز بهداشت خوزستان در نظر دارد جهت جلوگیری از بروز و انتشار این‌گونه بیماری‌ها، مراقبت‌ها و نظارت‌ها را در حوزه آب آشامیدنی تشدید کند.

وی با تشریح بیماری‌های قابل انتقال به وسیله آب افزود: باکتری‌های عامل بیماری‌هایی مانند وبا و حصبه به راحتی توسط آب انتقال می‌یابند که با توجه به خطرات ناشی از بروز این بیماری‌ها، نظارت دقیق بر کیفیت آب آشامیدنی از اقدامات اصلی و ضروری است.

در ادامه این کارگاه؛ مهران معلم، مدیرگروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان نیز اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود، احتمال بروز بیماری‌های منتقله از آب و غذا بسیار بالا است.

وی با اشاره به  پیک اول بیماری‌های قابل انتقال از آب و غذا، افزود: از نیمه فروردین تا پایان خرداد ماه به عنوان پیک اول شیوع بیماری‌های منتقله از آب و غذا شناخته می‌شود که در این دوره به دلیل مناسب بودن شرایط رشد باکتری‌های بیماری‌زا و افزایش مصرف آب آشامیدنی احتمال بروز این گونه بیماری‌ها به شدت افزایش می‌یابد.

معلم همچنین از ثبت اطلاعات کلرسنجی و نمونه‌برداری آب آشامیدنی در بانک اطلاعاتی آب که برای اولین بار در استان صورت می‌گیرد، خبر داد.

مدیرگروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان خواستار توجه ویژه مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها در خصوص حمایت از اجرای برنامه‌های کنترل کیفی آب آشامیدنی شد.
:
:
:
آخرین اخبار