تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۸۹۰۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نقره‌آبادی برنامه‌های دانشگاه صنعتی شهدای هویزه را تشریح‌کرد:
احداث دانشگاه صنعتی شهدای هویزه در پنج فاز
سرپرست دانشگاه صنعتی شهدای هویزه برنامه‌هاي اين دانشگاه در حوزه‌هاي دانشجويي، آموزشي، پژوهشي و عمراني را تشريح كرد.

دکتر امین‌رضا نقره‌آبادی با اشاره به اين‌كه پروژه ساخت دانشگاه صنعتي شهداي هويزه در سال 85 کلنگ‌زنی شد، اظهاركرد: این دانشگاه با هدف ایجاد مجتمع دانشگاهی در مساحت 262 هکتار در 10 کیلومتری شهر سوسنگرد و در نزدیکی مرقد شهدای هویزه ساخته می‌شود. عملیات احداث دانشگاه در همان ابتدای شروع کار به دلیل مشکلاتی متوقف شد، اما بنا داریم که امسال دیوارکشی آن را آغاز کنیم تا فاز یک پروژه احداث شود.

وي با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای از سرگیری ساخت و ساز دانشگاه صنعتی شهدای هویزه افزود: با پیگیری‌های انجام شده حکم قضایی تخلیه 35 هکتار از زمین‌هاي دانشگاه که در اختیار معارض قرار دارد، صادر شده است.

احداث دانشگاه صنعتی شهدای هویزه در پنج فاز

سرپرست دانشگاه صنعتی شهدای هویزه با بيان اين‌كه دانشگاه در 5 فاز ساخته مي‌شود، بیان‌کرد: در فاز اول یک دانشكده، ساختمان مرکزی، خوابگاه و تعدادی آزمایشگاه و كلاس‌هاي چند منظوره با هزینه‌ای در حدود 20 تا 30 میلیارد تومان در مساحت 30 هزار مترمربع ساخته می‌شود. برای اجرای این فاز مطالعات اولیه، طرح توجیهی و نمونه‌برداری خاک صورت گرفته است.

وی گفت: در سال جاری بودجه عمرانی به دانشگاه تخصیص نیافت اما با توجه به نیاز به بودجه برای آغاز ساخت فاز اول دانشگاه، به دنبال جذب این اعتبار از سوی استانداری هستیم. همچنین پیگیر این هستیم تا بودجه مورد نیاز دانشگاه در سال 95 را پیش از شهریورماه امسال نهایی و به وزارت اعلام کنیم تا در سال آینده مشکلی در این خصوص نداشته باشیم.

نقره‌آبادی تصریح‌کرد: بعد از توقف عمليات احداث دانشگاه صنعتی شهدای هویزه، محلی برای تحصیل دانشجویان در شهر سوسنگرد تامین شد كه در حال حاضر 300 دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه تاکنون 3 دوره فارغ‌التحصیل در مقطع کارشناسی داشته است.

افزایش دو برابری پذیرش دانشجو در دانشگاه

وی با بیان این‌که امسال پذیرش دانشجو در دانشگاه صنعتی شهدای هویزه افزایش یافته است، عنوان‌کرد: با درخواستی که به وزارت علوم شد، ورودی دانشگاه در مهرماه سال جاری به دو برابر افزایش یافت. همچنین با افزایش پذیرش، امکانات دانشگاه نیز افزایش داشته و در این مدت 9 کارگاه و آزمایشگاه تجهیز شده است.

سرپرست دانشگاه صنعتی شهدای هویزه به درخواست راه‌اندازي رشته‌هاي جديد اشاره و بیان کرد: در حال حاضر وزارت علوم در افزایش رشته‌های دانشگاه‌ها دقت بیشتری به كار مي‌برد. به همین جهت فراخوان جذب هیات علمی چند رشته جدید را صادر کردیم تا متناسب با ظرفیت علمی، این رشته‌ها را در دانشگاه راه‌اندازی کنیم و در این زمینه درخواست ایجاد رشته‌های مهندسی شیمی، مهندسی پزشکی در دو گرایش بیومکانیک و بیوالکتریک، مهندسی صنایع، مهندسی کامپیوتر و ریاضی کاربردی در دانشگاه صنعتی به وزارت علوم ارایه شده است که در صورت جذب هیات علمی، امیدواریم پذیرش دانشجو در رشته ریاضی کاربردی را در تکمیل ظرفیت داشته باشیم.

نقره‌آبادی با بیان این‌که دانشگاه صنعتی در حال حاضر 8 هیات علمی دارد، اظهارکرد: تا سه ماه آینده اعضای هیات علمی به 13 عضو افزایش خواهد یافت. همچنین پیگیر آن هستیم که مشکلات جذب هیات علمی در دانشگاه را برطرف کنیم و تلاش می‌کنیم اعضای هیات علمی دانشگاه را از دانشگاه‌های با کیفیت جذب کنیم.

تعامل دانشگاه شهدای هویزه و مدیران شهرستان دشت‌آزادگان

وی با اشاره به این‌که ارتباط خوبی میان این دانشگاه و شهرستان دشت‌آزادگان ایجاد شده است، گفت: تعامل خوبی میان دانشگاه صنعتی شهدای هویزه و مدیران شهرستان دشت‌آزادگان وجود دارد و دانشگاه در تمام جلسات فرمانداری حضور و در بسیاری از برنامه‌های شهرستان همکاری دارد. در مقابل نیز از سوی دستگاه‌های اجرایی قول‌هایی برای کمک به دانشگاه داده شده است.

سرپرست دانشگاه صنعتی شهدای هویزه در مورد انجام مطالعات و پژوهش‌های مشترک دانشگاه با صنایع، تصریح‌کرد: در این دو زمینه باید ابتدا صنایع و شرکت‌ها را به همکاری با دانشگاه و انجام پژوهش ترغیب کرد و از سوی دیگر نیز به اساتید برای انجام تحقیق انگیزه داد. در حال حاضر انجام پروژه‌های پژوهشی در زمینه پتروشیمی در دانشگاه در حال پیگیری است.

نقره‌آبادی خاطرنشان‌کرد: تجهیز دانشگاه، به ویژه با وجود رشته‌های فنی، پرهزینه است اما با این حال 23 درصد بودجه دانشگاه صنعتی به مسایل پژوهشی اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به حمایت دانشگاه از تشکل‌های دانشجویی علمی، بیان‌کرد: تلاش‌هایی برای رشد انجمن‌های علمی در دانشگاه صنعتی در حال انجام است.

سرپرست دانشگاه صنعتی شهدای هویزه در مورد مشکلات خوابگاه‌های این دانشگاه گفت: طی مذاکره‌ای که با آموزش و پرورش شهرستان انجام شد، توانستیم برای تعدادی از دانشجویان خوابگاه تامین کنیم. پیگیری تامین خوابگاه دانشجویان، كه مشكل بزرگي است نیز هستیم. البته وزارت علوم ساخت خوابگاه جدید را ممنوع کرده اما این قانون برای این دانشگاه که اصلا خوابگاه ندارد منطقی به نظر نمی‌رسد و به همین دلیل با صندوق رفاه وزارت در این خصوص مذاکراتی داشتیم که امیدواریم بتوانیم این مشکل را نیز برطرف کنیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار