تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۸۹۱۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی:
عزم دولت برای اتمام مسکن مهر راسخ است
مجری ویژه و قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و رییس جمهوری و پیگیری مقام عالی وزارت، عزم دولت تدبیر و امید برای اتمام مسکن مهر راسخ است.

احمد اصغری مهرآبادی روز شنبه در نشست اعضای شورای مسکن خوزستان در اهواز افزود: از ابتدای شروع مسکن مهر قرارداد دو میلیون و 300هزار واحد منعقد شده و تا به امروز ساخت یک میلیون و 760هزار واحد از این ها به پایان رسیده که در دولت تدبیر و امید 500هزار واحد آماده بهره برداری شد.

وی اضافه کرد: یک میلیون و 500هزار واحد از این مجموع آماده بهره برداری شد که از اینها یک میلیون و 420هزار واحد مورد بهره برداری قرار گرفت و مابقی هم در شرف بهره برداری است.

اصغری مهرآبادی با اشاره به بهره برداری 425هزار واحد از 500هزار واحد مسکن مهری که در دولت تدبیر و امید ساخته شده گفت: 75هزار واحد دیگر هم آماده بهره برداری است و به مرور تحویل متقاضیان می شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر اظهار کرد: از مجموع یک میلیون و 760هزار واحد مسکن مهر در کشور تنها 260هزار واحد باقی مانده که خدمات زیربنایی این واحدها هنوز تمام نشده و امکان تحویل آنها فراهم نیست.

وی گفت: این واحدها که یک میلیون و 400هزار نفر را زیرپوشش قرار خواهد داد با مشکل کمبود اعتبار رو به رو است اما وزارت نیرو وعده داده با وجود مطالباتی که دارد بدون ایجاد وقفه ای در کار زیرساخت های مورد نیاز این واحدها را فراهم کند.

اصغری مهرآبادی اظهار داشت: با وجود این که در قانون ساماندهی وزارت راه و شهرسازی وظیفه ذاتی برای خدمات زیربنایی ندارد اما از امکانات شهری و شرکت عمران شهرهای جدید برای خدمات روبنایی برای ساخت مدرسه، کلانتری و مسجد در طرح مسکن مهر بهره گرفته شده است.

وی افزود: وظیفه وزارت راه و شهرسازی صرفا' واگذاری زمین و راه است و دولت به این خاطر کمک می کند که مردم زودتر صاحب خانه شوند.

اصغری مهرآبادی گفت: در مورد افزایش سقف تسهیلات از 250میلیون ریال به 300میلیون ریال هم که مصوبه دولت قبل را داشت در دولت یازدهم سیاست دولت کاهش و کنترل تورم بود و از اعطای خط اعتباری به این منظور ممانعت شد اما با پیگیری های صورت گرفته شورای پول و اعتبار با این امر موافقت کرد.

وی گفت: سقف تسهیلات کلی این موضوع 500هزار میلیارد ریال بوده که بانک مسکن 484هزار میلیارد ریال آن را داده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر افزود: تاکنون 220میلیون ریال برای هر واحد تسهیلات بانکی پرداخت شده و 70هزار میلیارد ریال دیگر لازم است اما هم اینک 16هزار میلیارد ریال اعتبار در اختیار داریم.

اصغری مهرآبادی اظهار کرد: در خوزستان، گیلان، شهر جدید پردیس و خراسان رضوی سقف تسهیلات رعایت شده و امید است برای مسکن مهر اینها مساله در بانک ها حل شود.

وی تاکید کرد: برای تکمیل همه پروژه های مسکن مهر تسهیلات بانکی باید از 250میلیون ریال به 300میلیون ریال افزایش یابد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی افزود: در مورد تفویض اختیارات از وزارت راه و شهرسازی در مورد مسکن مهر به استان ها طرحی نداریم و باید پیشنهاد داده شود.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: مسکن مهر
:
:
:
آخرین اخبار