تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۸۹۱۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:
لزوم ایجاد انگیزه برای سکونت مردم در شهر جدید رامین
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: برای سکونت مردم در شهر رامین باید انگیزه‌ ایجاد کرد؛ به عبارتی باید امکانات زیرساختی و روبنایی شامل مدارس، محوطه‌سازی، پارک و مساجد ساخته و برای سکونت در این شهر متقاضی پیدا شود.

محسن نریمان در نشستی که امروز، 16 خردادماه با موضوع مسکن مهر استان در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: ما در طرح مسکن مهر هیچ وجهی از مردم دریافت نمی‌کنیم و وجهی که تاکنون گرفته شده، علی‌الحساب بوده است.

وی افزود: در ساخت شهرهای جدید در خوزستان 400 میلیارد تومان اعتبار بلوکه شده است که باید برای آن راه چاره‌ای بیاندیشیم.

نریمان ادامه‌داد: به عنوان مثال در شهر رامین تاکنون 12 میلیارد تومان به جای متقاضیان پرداخت کرده‌ایم و پرداختی کل متقاضیان فقط 45 میلیارد تومان بوده است و اکثر این افراد وجوه کمتر از 10 میلیون تومان پرداخت کرده‌اند که از نظر شورای مسکن کشور متقاضی با این مبلغ  پرداختی باید حذف شود.

وی عنوان کرد: همچنین در شهر جدید شیرین شهر که در فاصله 40 کیلومتری اهواز قرار دارد با احداث جاده جدید دسترسی این فاصله به 20 کیلومتر کاهش می‌یابد و انگیزه زندگی در این شهر به وجود می‌آید؛ ساخت راه‌های ارتباطی می‌تواند نقش به‌سزایی در جذب متقاضی داشته باشد.

نریمان بیان کرد: ما در شهرهای جدید برای ایجاد امکاناتی همچون مدارس، مساجد و محوطه سازی می‌توانیم وارد عمل شویم؛ البته مشروط بر اینکه این ساخت و ساز ها در مالکیت دولت باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در ساخت مسکن مهر نیز نمی‌توانیم از نظر اعتباری کمک کنیم و اعطای تسهیلات با نرخ 4 درصد و  واگذاری زمین‌های 99ساله تنها کمک وزارت راه و شهرسازی در زمینه مسکن مهر است.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: مسکن مهر
:
:
:
آخرین اخبار