تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۸۹۱۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دز از غیربومی‌ها قربانی می‌گیرد
فرماندار دزفول با اشاره به وقوع حوادث غرق‌شدگی سالانه در رودخانه دز، خواستار توجه بیشتر مسافران و افراد غیربومی در هنگام شنا در این رودخانه شد.

حبيب آصفي اظهار كرد: رودخانه دز به ويژه در مسیر پارك علي​كله دزفول به سمت پايين، به ظاهر رودخانه آرامي است ولي در واقع يك جريان عميق بسيار وحشي در زير رودخانه جريان دارد كه معمولا بيشتر حوادث نیز در اين قسمت اتفاق مي‌افتد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، 3 نفر در رودخانه دز جان خود را از دست داده‌اند، سال گذشته نیز 12 تن در این رودخانه دچار غرق‌شدگی شده و جان باختند.

آصفی ادامه داد: افرادی که در این رودخانه دچار حادثه می‌شوند، عمدتا غیر بومی و از گردشگران و مسافرانی هستند که از دیگر نقاط برای تفریح به کنار دز می‌آیند. این افراد با رودخانه آشنایی ندارند و به تذکرات ماموران شهرداری و متولیان بی‌توجهی می‌کنند و در نقاطی که آب حرکت بسیار سریعی دارد شنا می‌کنند.

وی عنوان کرد: این در حالی است که بومی‌ها شرایط رودخانه را می‌شناسند و در هر جایی تن به شنا نمی‌دهند.

فرماندار دزفول گفت: براي پيشگيري از حوادث، شهرداري دزفول امكانات و تجهيزات مناسبي در پارك علي​كله به همراه تعداد زيادي علایم هشداردهنده تدارك ديده و نيز براي حفظ سلامتي شناگران در حال خريد تجهيزات وسيع​تري است.

آصفي تصریح کرد: شناگران به منظور حفظ جان و سلامتی خود در هنگام شنا در رودخانه دز، حتما تذكرات كاركنان هلال​احمر و شهرداري را رعايت كنند تا لحظات خوشي را كنار این رودخانه سپري كنند.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: رودخانه دز ، دز
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دهملا بزرگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
0
0
رودخانه زهره هم از غیر بومی ها قربانی می گیرد دها نفر طی سالیان گذشته قربانی شده اند همه غیر بومی بوده اند
:
:
:
آخرین اخبار