تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۸۹۲۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان عنوان کرد:
استراتژی ایجاد اشتغال بدون هزینه را در استان دنبال کردیم
خوزنیوز: نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، فرصت خدمتگزاری به مردم را یک نعمت الهی دانست و گفت: باید از این فرصت به نحو احسن استفاده شود.

به گزارش خوزنیوز؛ آیت ا... سيدعلي شفیعی در دیدار با مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خوزستان افزود: نیاز است مردم با خدمات دستگاه ها بیش تر آشنا شوند اما متاسفانه در اغلب موارد دستگاه های خدمت رسان در اطلاع رساني به مردم خوب عمل نمی کنند.

او به مذاکرات هسته ای تیم مذاکره کننده اشاره کرد و گفت: علی رغم این که نمی توان تاثیر تحریم ها در فشار به مردم شریف ایران اسلامی را انکار کرد اما توافق به هر قیمتنی را نمی‌پذیریم بلکه توافق به قیمت عزت ایران اسلامی باید مد نظر تیم مذاکره کننده باشد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که حفظ ناموس و عزت مسلمانان باید در راس امور و دغدغه ی همه ی مسوولان باشد ، تصریح کرد: اگر رابطه با آمریکا برقرار شد همان فجایعی که در زمان سلطنت رژیم منحوس پهلوی وجود داشت دوباره رواج پیدا می کند و این معضلی برای اسلام خواهی مردم مسلمان ایران است. 

آیت ا... شفیعی در ادامه با انتقاد از برخی ناهنجاری های اجتماعی  افزود: توجه نشان دادن به مسايل اجتماعی وظیفه همگانی است و هیچ دستگاهی نباید نسبت به این قضیه بی تفاوت باشد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به حضور کارشناسان خارجی در شرکت های صنعتی در خوزستان اشاره کرد و گفت: وضعیت حضور و اشتغال اتباع خارجی در استان باید مورد بررسی بیش تري قرار گیرد. آن ها باید بدانند در یک کشور اسلامی مشغول کار هستند. 

استفاده مطلوب از منابع استان و سرمایه های مردم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تصريح كرد: با توجه به نیروهای کار زبده و سرمایه‌هاي موجود، مي توان از منابع استان و سرمایه های این مردم استفاده مطلوب كرد.

هوشمند صفائی در ديدار با آیت ا... شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار كرد: امروزه نقش روحانیون و علما به دلیل جایگاه ویژه ای که در نزد قاطبه ی مردم دارند بسیار تاثیر گذار و هدایت گرانه است. خدا را شاکریم در جامعه ای زندگی می کنیم که از وجود روحانیت معزز بهره مند است. علما و روحانیون نقش اول را در هدایت جامعه اسلامی دارند.

در این دیدار که جمعی از معاونان و مشاوران اين اداره كل حضور داشتند ، صفائي با ارايه گزارشی از روند چگونگی خدمات در مجموعه تحت مدیریت خود خاطر نشان کرد: علی رغم این که این اداره کل نقشی مستقيمي در ایجاد فرصت های شغلی در جامعه ندارد اما تمام تلاش و توان خود را به کار می بریم تا این چالش بزرگ را که متاسفانه گریبانگیر جوانان و خانواده های خوزستانی است به بهترین شکل و بر اساس ظرفیت های موجود مدیریت کنیم.

او گفت: تحریم ها و مشکل هاي مالی دولت شاید در کوتاه مدت روند توسعه و پیشرفت را دچار مشکل کند اما در عین حال می تواند یک ظرفیت برای تکیه بر توان نیروهای بومی و منابع خدادادی داخلی باشد.

او افزود: استراتژی ایجاد اشتغال بدون هزینه را در استان دنبال کردیم و در این راه كوشش شد از امکانات و ظرفیت های موجود در استان برای ایجاد فرصت های شغلی جدید و صیانت از واحدهای مشکل دار و فرصت های شغلی موجود استفاده ببریم.

صفائی در توضیح استراتژی های به کار برده شده برای افزایش اشتغال بدون صرف هزینه گفت: در مرحله ی اول کوشش کردیم منابع کمی را که در اختیار داریم، مدیریت کنیم و از طریق صندوق مهر امام رضا (ع) تسهيلات در اختیار کسانی قرار دهیم که به دنبال ایجاد کسب و کار کوچک و مشاغل خانگی هستند و از این طریق شغل ایجاد کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان افزود: برای به آرامش رساندن محیط کار تلاش‌های بسیاری انجام دادیم و یکی از استان‌های آرام در این عرصه هستیم و کوشش کردیم با سازش، اختلاف ها را حل کنیم.

او اظهار کرد: در طول سال های اخیر، خوزستان در حوادث ناشی از کار جزو استان‌های نخست بود؛ لذا با تاکیدی که در حوزه ی بازرسی ها داشتیم  و با تلاش همکاران و بازرسان کار این روند سیر نزولی پیدا کرد به طوری که سال‌گذشته میزان حوادث ناشی از کار به میزان 25 درصد کاهش یافت و در تلاش هستیم روند کاهشی حوادث ادامه یابد و در این خصوص به کارفرمایان تذکرهایی برای ارتقای سطح ایمنی کارگاه‌ها داده خواهد شد تا به این ترتیب این حوادث به حداقل برسند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در ادامه به ابلاغ بخشنامه استاندار خوزستان مبنی بر جذب نیروی کار مورد نیاز واحدها از مراکز مشاوره شغلی و کاریابی های غیر دولتی اشاره کرد و گفت: بر اساس دستورالعملی که در این اداره کل تنظیم و به امضای استاندار محترم خوزستان رسید، تمام کارفرمایان موظف هستند فرصت‌های شغلی مورد نیاز خود را در اختیار کاریابی‌ها گذاشته و از طریق آن‌ها نیاز خود را تامین کنند. با این اقدام می‌توان هم از نیروی بومی استفاده کرد و هم عدالت را در ایجاد اشتغال رعایت کرد.

او ادامه داد: خوزستان با توجه به دسترسی به آب های آزاد، برخورداری از آب فراوان و خاک حاصلخیز و زیر ساخت های مناسب در حوزه ی پرورش آبزیان می تواند استان پایلوت در زمینه ی تشکیل تعاونی های حمل و نقل دریایی، کشاورزی و آبزی پروری باشد. 

او افزود: در حوزه روابط کار با تلاش های همکاران، شاهد ظهور آرامش در فضای کارگری استان بودیم و صدور آرای سازشی در استان ما به عنوان یک راهبرد مشخص و اثربخش در کل کشور به کار گرفته شد؛ به نحوی که در حال حاضر استان ما به عنوان الگو برای سایر استان ها در نظر گرفته می شود.
:
:
:
آخرین اخبار