تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۸۹۲۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار ویژه آبادان عنوان‌کرد:
لزوم حضور سرداران آبادانی در روند احداث باغ موزه دفاع مقدس
فرماندار ویژه شهرستان آبادان در جلسه هماهنگی ستادهای اجرایی باغ موزه دفاع مقدس بر نقش غیرقابل انکار رزمندگان آبادانی دفاع مقدس در این باغ موزه تاکید کرد و گفت: لازم است که در طراحی، نظارت و چیدمان فیزیکی باغ موزه دفاع مقدس آبادان سرداران آبادانی جنگ که بهترین گواه برای اتفاقات پیش آمده در زمان جنگ تحمیلی در منطقه هستند، حضور چشم‌گیر و مؤثر داشته باشند.

شهبازی در این خصوص اظهارکرد: با پیگیری استاندار بودجه 2 میلیارد و 40 میلیون تومانی به طور صددرصد برای اجرای بخشی از این پروژه ملی تصویب و در نظر گرفته شده و طبق نظر وی قرار است در کارهای اجرایی آینده نیز بودجه خوبی به پروژه تزریق شود.

وی ادامه داد: شهرستان آبادان از حیث داشتن فرماندهان و سرداران دفاع مقدس در کشور بی‌نظیر است. در حوزه فرهنگی و تصویربرداری نیز عزیزان زیادی در این خطه فعالیت کردند. نقش هیأت امنایی که در خصوص باغ موزه دفاع مقدس تشکیل شده باید از نظر طراحی، اجرا و نظارت پررنگ، مؤثر و چشمگیر باشد.

شهبازی در پایان ضمن تأکید بر استفاده از پیمانکاران آبادانی در اجرای فازهای تکمیل باغ موزه دفاع مقدس بیان داشت: اولویت اول برای اجرای کار با پیمانکاران و نیروهای اجرایی آبادان است، مگر این‌که کمبودی در برخی موارد وجود داشته باشد؛ لذا فرمانداری ویژه آبادان خواستار سرعت عمل بیشتر با کیفیت مناسب کار در این باره است.

لازم به ذکر است در این جلسه سه طرح اصلی و آماده اجرا شامل پارکینگ ورودی باغ موزه، لایروبی کانال و ترمیم سوله ترکش خورده به جهت کاربری فرهنگی، که از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آماده شده بود به بحث گذاشته و قرار شد ضمن هم‌خوانی با طرح‌های ارائه شده، توسط هیئت امنای باغ موزه به اجرای نهایی برسد.

باغ موزه دفاع مقدس در منطقه بریم در وسعتی حدود 66 هکتار واقع شده است و همجواری آن با اروندرود، فاو عراق و وجود آثار بکر و دست نخورده دفاع مقدس در آن مکان، از ویژگی‌های منحصر به فرد این مکان بوده که قرار است با مشارکت استانداری خوزستان، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و همچنین وزارت نفت تکمیل و راه اندازی شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار