تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۸۹۳۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل محیط زیست خوزستان :
برداشت آب برای کشاورزی تالاب‌های ایذه را تهدید می‌کند
مدیرکل محیط زیست خوزستان گفت: برداشت آب برای کشاورزی و تخلیه فاضلاب ۲ تهدید عمده برای تالاب‌های ایذه است.

احمدرضا لاهیجان‌زاده اظهار داشت: 2 تهدید عمده تالاب های شهرستان ایذه را گرفتار کرده است نخستین آن کشاورزی‌های غیر مجاز و بخش دیگر آن تخلیه فاضلاب در این تالاب‌ها است.

وی درباره وضعیت تالاب‌های شهرستان ایذه، بیان کرد: 2 تالاب مهم به نام های بندون و میانگران در شهرستان ایذه داریم که تالاب بندون متاسفانه در دهه‌های گذشته در طرح‌های جامعی که انجام شده در محدوده‌های قانونی قرار گرفته و به سبب اینکه این تالاب یک تالاب فصلی بوده در مواقع بارندگی آبگیری می‌شود و خیلی مورد توجه قرار نگرفته و اتفاق واگذاری این تالاب حداقل روی کاغذ عملی شده است.

مدیرکل محیط زیست خوزستان افزود: در تالاب میانگران بیش‌ترین نگرانی که وجود دارد بحث کشاورزی‌های غیر مجاز که در حریم تالاب و یا داخل تالاب صورت گرفنه که کار گروهی از سال گذشته به نام کار گروه حفاظت محیط زیست به ریاست استاندار خوزستان ایجاد شده و در جلسات بعدی کار گروه موضوع این 2 تالاب که از ارزش زیادی هم از نظر زیست محیطی و گردشگری برخورد دار است باز گو می‌کنم.

وی اظهار داشت: با نگاهی که برای احیای تالاب‌ها و حفاظت از زیستگاه‌ها با عزم ملی و استانی صورت گرفته این 2 تالاب نیز می‌توانند به شرایط اولیه باز گردند.

مدیرکل محیط زیست خوزستان عنوان کرد: وزارت نفت بر اساس تعهداتی از سازمان محیط زیست مجوز گرفته که در تالاب هورالعظیم فعالیت داشته باشد اما این تعهدات به گونه‌ای بود که هم وضعیت کیفی تالاب حفاظت شود و هم اینکه وزارت نفت بتواند کار استخراج نفت را انجام دهد اما در خلال این فعالیت چه بر اساس عدم نظارت وزارت نفت و چه به دلیل آگاهی نداشتن پیمانکارانی که آنجا کار می‌کردند تخلفاتی صورت گرفته که سبب شد محیط زیست از این شرکت ها را شکایت کند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار