تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۸۹۶۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تلاش 60 هزار داوطلب خوزستانی براي ورود به دانشگاه
رييس اداره سنجش اداره‌كل آموزش و پرورش خوزستان گفت:​ امسال در استان 60 هزار داوطلب در آزمون كنكور سراسری شركت خواهند كرد.

علي مريدي اظهاركرد: ​بيش از 40 هزار از تعداد داوطلبان كنكور در استان در 20 حوزه اصلي آموزش و پرورش در کنکور شرکت می‌کنند.

وي افزود: امسال تعداد شهرهاي استان خوزستان كه در آن‌ها كنكور برگزار مي‌شود، افزايش پیدا کردند. كنكور سراسری گروه آزمایشی علوم انساني و رياضي فيزيك در صبح پنجشنبه (21 خرداد)  و گروه آزمایشی هنر در عصر آن روز و در صبح روز جمعه گروه آزمایشی علوم تجربي و بعد از ظهر آن روز، گروه آزمایشی زبان‌هاي خارجه در 263 حوزه فرعي در استان برگزار مي‌شود.

رييس اداره سنجش اداره‌كل آموزش و پرورش خوزستان گفت:​ امسال آمار داوطلبان کنکور سراسری در کشور نسبت به سال‌هاي گذشته حدود 20 درصد كاهش داشته است؛ همچنين 60 درصد شركت‌كننده در كنكور مربوط به دختران است.

مريدي با اشاره به زمان برگزاري كنكور عنوان‌كرد: ​يكي از عوامل افت خوزستان در كنكور ساعت و زمان برگزاري  است. تجهيزات خنك‌كننده ما براي اين تعداد و به صورت همزمان پاسخگو نيست. ما موافق زمان برگزاري كنكور نيستیم اما اين سياست سازمان سنجش كشور است.

وي در خصوص تمهيدات انجام شده براي برگزاري كنكور بيان كرد: با اين حال تلاش مي​كنيم كه تمام سالن​ها به به دستگاه​هاي خنك‌كننده مجهز باشند و تجهيزات خنك‌كننده از عصر روز چهارشنبه روشن خواهند بود. همچنين از ادارات آب و برق تقاضا شده كه در ساعات برگزار كنكور قطعي برق نداشته باشيم.

رييس اداره سنجش اداره كل آموزش و پرورش خوزستان ادامه‌داد: با دستگاه​هاي امنيتي و انتظامي و خدماتي مانند شهرداري و اداره آب و برق هماهنگي​هاي لازم انجام شده تا تمهيدات مورد نیاز برگزاری کنکور سراسری اتخاذ شود. همچنين ادارات آموزش و پرورش مقدمات كار را انجام و عوامل اجرايي توجيه شده​اند. ما در استان آمار عوامل اجرايي بالايي داريم. براي هر 50 داوطلب یک نفر از عوامل اجرایی در نظر گرفته شده است.

مريدي در پايان با اشاره به اين‌كه داوطلبان حتما بايد به نكات و هشدارها توجه كنند، توصيه‌كرد: داوطلبان حتما كارت ورود به جاي خود را سريع صادر و نكات و هشدارهاي موجود در آن را با دقت مطالعه كنند. متقاضیان شرکت در آزمون کنکور حتما به جدول زمانبندي توجه کنند و كارت شناسايي معتبر همراه داشته باشند. همچنین از آوردن ماشين حساب و گوشي خودداري و به توصيه​هاي مسوولان برگزار كنند توجه کنند.

وی در پایان بر لزوم حفظ آرامش داوطلبان کنکور در جلسه آزمون تاکید کرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار