تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۸۹۶۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دادستان اندیمشک خبر داد:
تخریب 10 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اندیمشک
دادستان عمومی و انقلاب اندیمشک از تخریب 10 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

صادق جعفری چگنی امروز اظهار داشت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در امر مبارزه با پدیده زمینخواری و تاکید دادستان کل کشور، تعداد 10 مورد ساخت و ساز غیر‌مجاز در اراضی کشاورزی حاشیه شرق کوی لور این شهر تخریب و رفع تصرف شد.

وی افزود: این اقدام با فعال شدن کمیته صیانت از اراضی ملی، دولتی و منبع طبیعی و با همکاری اداره جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی شهرستان انجام شده است.

دادستان عمومی و انقلاب اندیمشک اضافه کرد: همچنین در فاز اول این طرح 12 مورد ساخت و ساز غیرمجاز با حکم قضایی تخریب و هشت هزار متر مربع از اراضی کشاورزی آزاد‌سازی شد.

جعفری‌چگنی با بیان این که فاز 3 این طرح و آِزاد سازی بقیه اراضی کشاورزی که به صورت غیرقانونی تغییر کاربری داده شده‌اند در شهرستان به زودی آغاز خواهد شد،تصریح کرد:تعقیب قضایی مسئولانی که در گذشته مجوز ارائه خدمات به متصرفین و افراد سودجو را صادر کرده‌اند از سوی دستگاه قضایی اقدام خواهد آمد.

این مقام قضایی در ادامه افزود: این اقدام در اجرای تبصره ( 2 )ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و بخشنامه اخیر دادستان کل کشور و همچنین کمیته صیانت قوه قضاییه به اجرا درآمده است.

وی در پایان خاطر‌نشان کرد: با تشکیل و فعالیت کمیته صیانت از ابتدای سال جاری در این شهرستان و همکاری دستگاههای ذی زبط مانند جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و نیروی انتظامی خوشبختانه تاکنون موردی از تصرف غیرقانونی اراضی ملی، دولتی و منابع طبیعی در این شهرستان انجام نشده است.

پیش از این نیز برای 83 هکتار از اراضی ملی این شهرستان که توسط افراد حقیقی تصرف شده بودند ‏‏احکام قطعی صادر و اقدام لازم برای آزاد سازی این اراضی آغاز شده است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار