تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۸۹۷۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ریيس پليس فتا خوزستان:
70 درصد جرايم اینترنتی خوزستان، مالي است
ریيس پليس فتا خوزستان گفت: با توجه به فرهنگ موجود در بين مردم، اعتماد بي​جا يكي از اصلي‌ترين دلايل برداشت​هاي غيرمجاز از حساب‌های بانکی در اين استان است.

سرهنگ سعید شعبان اظهار كرد: 70 درصد جرايم اینترنتی در استان خوزستان، مالي است كه به صورت برداشت غيرمجاز از حساب افراد به انواع مختلف در فضاي مجازي انجام می‌شود.

وی افزود: در سال گذشته 95 درصد جرايم مربوط به فضاي مجازي در خوزستان كشف شد و امسال نیز در پي ادامه همين روند هستيم تا بازخورد پیشین را در سال جاري نیز داشته باشيم.

فرمانده پليس فتا خوزستان عنوان کرد: شگردها در خصوص برداشت از حساب​ها با توجه به پيشرفت تكنولوژي تغيير مي​كنند و اکنون دیگر مانند گذشته، صرفا محدود به كلاهبرداري پيامكي نيست.

وي بیان کرد: برخی از مردم با نحوه پرداخت اينترنتي و چگونگي تشخيص درگاه جعلي از اصلي آشنا نيستند و ناآشنایی يكي از عوامل بروز جرم در اين حيطه است. توصيه​هاي كلي در اين خصوص به صورت فني در سايت پلیس به آدرس police.ir وجود دارد و دقیقا توضیح داده شده كه چگونه بايد درگاه بانكي جعلي از اصلي را بايد تشخيص داد؛ خصوصا اين نکته كه يكي از اصلي​ترين موارد این تشخیص، رويت پروتكل SSL است.

شعبان ادامه داد: اولين گزينه آدرس همه سايت​ها http است اما به آخر آدرس بانك‌هاي الكترونيكي، يك S نیز اضافه شده است كه پروتكل امنيتي محسوب مي​شود. این که آدرس بانک الکترونیکی در صورتي كه S آخر را نداشته باشد، يكي از نكته​هاي مهم در تشخيص درگاه‌هاي جعلي بانك الكترونيك است و مردم بايد توجه ويژه‌اي به آن داشته باشند.

وی تصریح کرد: همچنین شهروندان سعي كنند از صفحه‌كليد مجازي برای وارد کردن رمزهای خود استفاده كنند تا كساني كه نرم​افزارها يا سخت​افزارهايي براي شناسايي كليدها دارند، موفق به تشخيص رمز عبور از روي كليدها نشوند.

ریيس پليس فتا خوزستان گفت: اعتماد بي​جا يكي از اصلي​ترين دلايل برداشت​هاي غيرمجاز است. سعي کنید رمز كارت خود را به هيچ كس ندهید و ترجيحا به صورت دوره​اي و هر دو ماه يك بار، رمز اول و دوم خود را تغيير دهید.

وی افزود: سيستم پيامكي مربوط به كارت بانکی خود را حتما با مراجعه به بانك​ها فعال کنید. این عملیات در بانک‌ها به صورت رايگان انجام مي​شود و با فعالیت آن، در صورت اعلام برداشت نابجا می‌توان سريعا با تماس تلفني با شماره 110 يا مراجعه حضوري، موضوع را پيگيري كرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار