تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۹۰۱۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون صنایع دستی میراث فرهنگی خوزستان خبر داد
کسب 2 رتبه نخست کشوری در زمینه صنایع دستی توسط خوزستان
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از کسب دو رتبه نخست کشوری در زمینه صنایع دستی توسط این استان خبر داد.

امیر عباس کاویانی‌نیا در حاشیه افتتاح نمایشگاه صنایع دستی خرمشهر از کسب دو رتبه نخست کشوری در زمینه صنایع دستی توسط استان خوزستان خبر داد و اظهار کرد: امسال، خوزستان در زمینه توسعه و صادرات صنایع دستی موفق به کسب دو رتبه نخست شد که امروز و در روز جهانی صنایع دستی و با حضور معاون رئیس جمهور در صنایع دستی و گردشگری و همچنین رئیس صنایع دستی آسیا از استان تجلیل می‌شود.

 وی تصریح کرد: در این روز و به همین مناسبت، نمایشگاه صنایع دستی در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برپا می‌شود که در این نمایشگاه 27 هنرمند برجسته در فضایی 210 متری صنایع دستی خود را در زمینه‌های مختلف به نمایش می‌گذارند که این مساحت در نظر گرفته شده نسبت به سال گذشته، از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.

*موظف کردن تمام شهرستان‌ها به برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان در ادامه، خبر از برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی به مناسبت هفته صنایع دستی در در تمام شهرهای استان را داد و گفت: امسال تمام شهرستان‌ها موظف شده‌اند تا نمایشگاه‌های صنایع دستی را حداقل به مدت یک روز برپا کنند و همچنین برنامه‌هایی همچون افتتاح مرکزی در شوشتر و رونمایی از صنعت توسعه صنایع دستی در استان را نیز در برنامه خود به مناسبت روز جهانی صنایع دستی داریم.

وی ادامه داد: هدف از این اقدام آشناسازی مردم با صنایع دستی و باز کردن جای صنایع دستی در سبد کالای خانوارها است.

کاویانی‌نیا در پایان، آشناسازی مردم را با صنایع دستی زمینه ساز توسعه تولید دانست و عنوان کرد: زمانی که مردم با صنایع دستی آشنا شده و به تهیه آنها بپردازند، تولید نیز شکل می‌گیرد و به عبارتی توسعه بازار توسعه تولید را نیز در بر خواهد داشت.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار