تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۹۰۱۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه دزفول:
حل مشکلات کشاورزان از مضامین جهاد اقتصادی است
خطیب جمعه دزفول با تاکید بر لزوم حل مشکلات مشکلات کشاورزان شهرستان، کمک به رونق کشاورزی و رفع این مشکلات را از مضامین جهاد اقتصادی عنوان کرد.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی در خطبه های این هفته نماز جمعه دزفول در مصلای امام علی علیه السلام این شهر، با بیان اهمیت کشاورزی و نقش آن در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال، گفت: لازم است به کشاورزان این شهرستان به عنوان قطب کشاورزی منطقه، توجه ویژه ای شود.

وی افزود: سال زراعی جاری، 37 هزار هکتار از زمین های کشاورزی دزفول به کشت گندم آبی و 17 هزار هکتار نیز به کشت گندم دیم اختصاص یافت که گندم دیم به دلیل خشکسالی قابل برداشت نیست.

امام جمعه دزفول گفت: تاکنون 88 هزارتن گندم خوراکی و 35 هزار تن گندم بذری از کشاورزان دزفولی خریداری شده است ولی کشاورزانی که گندم دیم کاشتند خسارت دیدند، لذا مسوولان باید در سیاستگذاری ها به کشاورزان توجه کنند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی افزود: طی روزهای اخیر نیز، گزارش هایی از وارد شدن خسارت به گوجه کاران دزفول رسیده است که بر این اساس، حتی برداشت گوجه فرنگی نیز از مزرعه برای کشاورزان به صرفه نیست.

وی در فراز دیگری از خطبه های این هفته دزفول با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: ماه رمضان ماه انس با قرآن و نشانه هایی برای افرادی است که اهل پیگیری و علم و دانش هستند.

خطیب جمعه دزفول همچنین بر جلوگیری از ترویج منکرات در ماه مبارک رمضان به ویژه ساحل رودخانه دز تأکید کرد و گفت: مردم باید در فضایی آرام و به دور از منکرات اخلاقی از ساحل رودخانه دز استفاده کنند.

امام جمعه دزفول همچنین با بیان برگزاری مذاکرات ایران و گروه 1+5، تیم مذاکره کننده را به رعایت خطوط قرمز و حفظ استقلال و عزت ملت و ایستادگی در برابر زیاده خواهی ها توصیه کرد و گفت: ملت و مقام معظم رهبری حامی تیم مذاکره کننده و خواهان حفظ استقلال ملت هستند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار