تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۹۰۱۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خطيب نماز جمعه اهواز:
ربط‌ دادن آب خوردن به تحريم​ها و سخن از خزانه خالي كار ناصوابي است
خطيب نمازجمعه اهواز گفت: ربط دادن آب خوردن مردم به تحريم​ها و سخن گفتن از خزانه خالي كار ناصواب و نادرستي است كه مطابق با فرمايشات امام (ره) نيست و افرادي كه اين مطالب را عنوان مي​كنند بويي از آرمان​هاي امام راحل نبرده​اند.

حجت‌الاسلام ميراحمدرضا حاجتي در خطبه​هاي اين هفته اهواز ضمن دعوت همگان به رعايت تقواي الهي، اظهاركرد: محوري​ترين وظيفه ما در روز جمعه يادآوري تقوا و مهمترين امر براي مستمعين نيز استماع آيات و روايات مرتبط با آن است.

وي افزود: خداوند در آيات قرآن مي​فرمايند "براي خدا تقوا پيشه كنيد و ببينيد براي آينده چه فرستاده​ايد". اين دستور و فرمان الهي است و ما بايد روحيه تقوامداري را در خود تقويت كنيم و به همين علت وظيفه خطير همگان اين است كه در ايام​الله به آن عمل و عنصر تقوا و تقوامداري را در اين ايام در خود تقويت كنيم.

حجت‌الاسلام حاجتي ادامه​داد: همين ماه شعبان و رمضاني كه در پيش داريم از ايامي است كه مي​توانيم تقوامداري را در خود تقويت كنيم. افضل اعمال روز جمعه صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص) است كه آثار عظيمي دارد. صلوات به معني رفتن به در خانه رسول اكرم و آن را رها نكردن است و اين درس جمعه و درس صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص) است.

امام جمعه موقت اهواز تاكيد كرد: ضروري است كه از روزها و ساعات پاياني ماه شعبان براي آشتي با خدا و اصلاح خود بهره​مند شويم تا ماه رمضان به ما روي آورد؛ حال اگر اين ماه به ما روي آورد خداوند فوج فوج بندگان خود را در اين ماه مورد رحمت خود قرار خواهد داد. ورود به اين ماه آدابي دارد كه بايد به آن​ها توجه شود. از خدا مي​خواهيم از آنچه از شعبان گذشت و ما بخشيده نشديم از آنچه از آن مانده ما را ببخشد.

وي در خطبه دوم نماز جمعه اهواز گفت: حال بايد پرسيد معيار و شاخصه تقوا و تقوامداري چيست و چگونه مي​توان آن را اندازه​گيري كرد؟ بايد گفت كه بندگي شاخصه تقوا است. اگر بنده خدا شديم مشخص مي​شود كه متقي و تقوامدار هستيم.

حجت‌الاسلام حاجتي عنوان​كرد: انسان باتقوا ثمره ماه شعبان و رمضان است و در همه عرصه​هاي زندگي انساني با كفايت است. به گفته رهبر معظم انقلاب "اگر ملت ايران در خط امام(ره) قدم بر ندارند از دشمن سيلي خواهند خورد". تقوامداري يعني چشم و گوش خود را باز كنيم.

امام جمعه موقت اهواز اظهاركرد: تقوامداري به معني در خط ولايت فقيه قدم برداشتن است و اين نقطه قوت ما است كه زماني ولي فقيه ما ميرزاي شيرازي و زماني امام خميني(ره) بودند و اكنون حضرت آيت​الله خامنه​اي هستند. دشمن زخم خورده اين را مي​داند و براي آن برنامه​ريزي مي​كند. عزت امروز ما در اين است كه بعد از گذشت 80 روز از حمله آل سعود به يمن، صدايي كه از يمن به گوش مي​رسد چيزي جز گفته امام (ره) كه مي​فرمود "هيهات من الذله" نيست.

وي ادامه​داد: در بخش ديگري از گفته​هاي امام خميني (ره) مي​بينيم كه فرمودند "به مسئولين نظام تذكر مي​دهم كه اين انقلاب نقطه شروع ظهور حضرت ولي عصر (عج) است".

حجت‌الاسلام حاجتي در بخش ديگري از خطبه​هاي خود با بيان اين​كه خداوند ولايت و سلطه كافران را بر مسلمانان قرار نمي​دهد، خاطرنشان​كرد: بايد به دشمن بگوييم كه تا ولايت فقيه است خواب بازرسي از تاسيسات نظامي ما را به گور خواهيد برد.

امام جمعه موقت اهواز خطاب به مسئولين بيان​كرد: عزيزان مسئول دنيا و مسئوليت گذرا است و روز حساب مي​آيد. آزمون ما در اين دنيا اين است كه در مقابل خداوند سر خم خواهيم كرد يا دشمن؟!

حجت‌الاسلام حاجتي ادامه​داد: آمريكا بايد بداند حرف اول و آخر را ملت پيرو ولايت فقيه مي​زنند. شعار ما جز "مي​جنگيم، مي​ميريم، ذلت نمي​پذيريم" نيست. ملت فرق بين شرف و شكم را مي​فهمند و در صحنه هستند. ما تا آخرين نفس و تا آخرين قطره خون خود مانند شهيد علي هاشمي، حزباوي، كجباف، هليسايي و همه شهدا پشت ولايت فقيه هستيم و ذره​اي از دستورات وي تخطي نخواهيم كرد.

وي در پايان با تذكر به برخي مسئولين غافل، تاكيد كرد: آيا همه مشكلات ما در كشور جز ورود بانوان به ورزشگاه​ها حل شده​است؟! به همه مسئولين مربوطه تذكر مي​دهيم كه ملت ايران سره را از ناسره تشخيص مي​دهند و از مسئولين مي​خواهم كاري نكنند كه دل ملت را به درد آورند.

كيخسرو چنگلوايي، رييس سازمان جهاد كشاورزي خوزستان در سخنراني خود پيش از خطبه​هاي اين هفته ضمن ارائه و تشريح گزارش از فعاليت​هاي اين سازمان، مطالبي در خصوص اقدامات انجام شده جهت افزايش راندمان در بخش كشاورزي استان، توليد محصول سالم و ايجاد شهرك​هاي كشاورزي در استان عنوان كرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار