تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۹۰۳۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیرامون نخستین رقابت فوتبال بانوان خوزستان؛
نشاط اجتماعی، حق بانوان است
عصر روز گذشته -جمعه- برای نخستین بار در استان، مسابقه فوتبال بانوان با حضور تیم منتخب آبادان وهجرت اهواز در زمین چمن باشگاه پیروز برگزار شد
عصر روز گذشته -جمعه- برای نخستین بار در استان، مسابقه فوتبال بانوان با حضور تیم منتخب آبادان وهجرت اهواز در زمین چمن باشگاه پیروز برگزار شد.

با توجه به اعتقاد راسخ دولت تدبیر و امید در خصوص حضور زنان در عرصه های اجتماعی، فرهنگی و با تأکید به رعایت حفظ شخصیت و احترام به بانوان، برگزاری این مسابقه فارغ از موضوعات فنی و نتیجه بازی می تواند گامی موثر در راستای احیای شور و نشاط اجتماعی تلقی می شود.

دیدار دوستانه تیم های فوتبال بانوان منتخب آبادان و هجرت اهواز، یکی از ده ها برنامه تفریحی فرمانداری ویژه آبادان برای ایجاد شادابی و شکوفایی زنان آبادانی در عرصه ورزش است.

امروزه چه از دیدگاه قشر مذهبی جامعه و چه از نظر روانشناسان، این اصل ثابت شده است که اگر مادران خانواده از نظر روحیه و خلق و خوی رفتاری بهترین وضعیت را داشته باشند، خانواده نیز مسیر سلامت و بهروزی را بیش از پیش طی می کند.

اگرچه برگزاری این دیدار با مشکلات و حواشی خاصی همراه شد و مخالفت هایی در خصوص نوع و اصل برگزاری این مسابقه پدید آمد، نگاه شهبازی معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان، به اصل احترام به شخصیت زن در اسلام و با عنایت به پیروی از شعار مردم سالاری و با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری و همدلی و همزبانی این مسابقه که نخستین مسابقه فوتبال بانوان در استادیوم رو باز پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود، برگزار شد.

برگزاری مسابقه فوتبال بانوان در استادیوم رو باز با حفظ و رعایت حجاب اسلامی در کشور مرسوم است و مسابقات فوتبال لیگ برتر و لیگ مناطق بانوان طبق اساسنامه فدارسیون فوتبال در کشور در حال برگزاری است و تماشای این دیدارها برای عموم بانوان نیز آزاد است.

این مسابقه فوتبال نیز با رعایت اساسنامه فدراسیون فوتبال و با عنایت به صدور همه مجوز های قانونی صورت گرفت.

این دیدار جذاب در کمال آرامش و با حضور چشمگیر و پرشور بانوان هوادار فوتبال آبادان برگزار شد.

مدیر روابط عمومی فرمانداری ویژه آبادان نیز در خصوص تمهیدات فرمانداری برای برگزاری بهتر این مسابقه، گفت:این رویداد ورزشی در راستای سیاست های ویژه دولت دکتر روحانی در خصوص ایجاد فضای شاد و با نشاط برای جامعه بانوان آبادان با توجه به تحقق شعار همدلی و همزبانی با پیگیری شهبازی معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان و همکاری کمیسیون بانوان فرمانداری برگزار شد.

محسن سیف قلی اضافه کرد:به هر حال این یک اتفاق نو و تازه در ورزش بانوان خوزستان و آبادان است که در آبادان برای نخستین با پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بازی فوتبال بانوان در زمین چمن روباز برگزار می شود.

وی از آبادان به عنوان مهد فوتبال ایران یاد کرد و افزود:لازم است در شهری که برای فوتبال ایران افتخار آفرین بوده است، بانوان نیز بتوانند با تشکیل تیم فوتبال چمنی حرفی برای گفتن داشته باشند.

سیف قلی اضافه کرد:برخی نیز نگران برگزاری این مسابقه بودند و دغدغه هایی داشتند که با درایت فرماندار ویژه آبادان با هماهنگی با ارگان ها و نهادهای ذیربط دغدغه ها و نگرانی ها نیز رفع شد.

اصل برگزاری قانونمند این مسابقه فوتبال بود که به لطف خدا این امر محقق گردید.

وی تاکید کرد:اعتقاد مجموعه فرمانداری این است که کارگروه تخصصی و عملیاتی ورزش بانوان باید با استفاده از ایده ها و نظرات نخبگان، از حضور آنها در ورزش استفاده کند.

مدیر روابط عمومی فرمانداری آبادان در پایان سخنانش گفت:با توجه به اینکه بیش از 50 درصد جمعیت این شهرستان را بانوان تشکیل می دهد، امید است با تداوم فعالیت های فرهنگی، ورزشی، در راستای ایجاد جامعه سالم و با نشاط گام برداشت.

سیف قلی در پایان سخنانش از همکاری و همیاری مسئولان انتظامی و دست اندرکاران بخش ورزش شهرستان در تامین امنیت و آرامش لازم برای برگزاری این مسابقه تشکر کرد.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: فوتبال بانوان
:
:
:
آخرین اخبار