تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۹۰۳۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لزوم تسریع احداث خط ریلی خوزستان به اصفهان
مدیرکل راه آهن جنوب گفت: طرح اتصال و احداث خط ریلی اهواز ـ ایذه ـ شهرکرد به اصفهان از پروژه های مهمی است که باید در کوتاه ترین زمان ممکن پیگیری و اجرا شود.

عبدالکریم درویش زاده در نشست شورای حمل و نقل استان که امروز 23 خردادماه در اهواز برگزار شد، با اشاره به خط راه آهن شلمچه -بصره اظهار کرد: کار مقدماتی احداث پل این خط ریلی انجام و 150 میلیارد تومان برای آن تامین و پیمانکار پل نیز انتخاب شده است.

 وی افزود: طرح نوسازی و توسعه ایستگاه راه آهن اهواز نیز در حال طراحی است که امیدواریم به تصویب برسد.

در این نشست همچنین منوچهر رحمانی، مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: طرح احداث 700 کیلومتر جاده در  استان به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارسال شده است.

وی افزود: یکی از مشکلات ما تعیین تکلیف تعهدات ملی است. باید در استان انسجام وجود داشته باشد تا بتوانیم اعتبارات ملی برای پروژه ها را تامین کنیم.

رحمانی تصریح کرد: همچنین اعتبارات ملی احداث کمربندی غرب اهواز که باید تا قبل از 22 بهمن ماه تکمیل شود،  ابلاغ و تامین شده است.

وی با اشاره به مشکلات طرح مسکن مهر در استان خوزستان عنوان کرد: 60 درصد مشکلات مسکن مهر مربوط آسفالت، فاضلاب و از این دست امور است.

در ادامه این نشست، محمد سعید شرفی، مدیر فرودگاه های استان گفت: باید در مصوبات مربوط به جلسه وزیر راه و شهرسازی، میزان اعتبارات برای فرودگاه ها تعیین شود و اینکه این که پروژه ها قرار است با چه اعتباری احداث شوند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم فرودگاه مقبولی در اهواز داشته باشیم نیاز به تامین 180 میلیارد تومان اعتبار است که وزارت این هزینه را قبول نکرده است و امیدواریم از منابع استانی تامین شود. همچنین برای فرودگاه های استان 10 پروژه تعریف و به معاونت عمرانی استانداری ارایه شده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار