تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۹۰۵۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خبر داد:
طراحی شش محصول جدید در فولاد اکسین خوزستان
مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: شش محصول جدید در این شرکت با ارزآوری سالانه 50میلیون دلار در دست طراحی و ساخت قرار دارد.

عزیز قنواتی اظهار کرد: از این محصولات دو محصول به تازگی برای نخستین بار در کشور طراحی شده که شامل ورق A537CL2 برای استفاده در پایانه های نفتی و دیگری ورق هاردوکسین ضد سایش مورداستفاده در صنایع سیمان و کارخانه های فولادی است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این چهار محصول جدید هم اینک در دست طراحی و تولید است که 80درصد کار آزمایشگاهی آنها مثبت بوده و آزمایش های نهایی محصولات در حال انجام است.

قنواتی گفت: این محصولات نیز که پیشتر از خارج کشور وارد می شد در صنعت، فولاد، سیمان، خودروسازی و سوله سازی کاربرد دارد.

وی با اشاره به جهت گیری فولاد اکسین در بومی سازی تولیدات اعم از قطعات خاص و آلیاژی گفت: این محصولات به تناسب اجرای پروژه ها ارزآوری بسیاری به دنبال خواهند داشت و در جهت جلوگیری از خروج ارز و تکیه بر توان داخلی اهمیت شایانی دارند.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان افزود: این محصولات به جهت حساس و استراتژیک بودن مهم بوده و از این حیث که وابستگی کشور به محصولات خارجی را قطع می کند ارزش بسیاری دارند.

شرکت فولاد اکسین خوزستان در زمینی به مساحت 160هکتار و در 10سالن با مجموع زیربنای حدود یکصد هزار متر مربع در اهواز در حال فعالیت است.

در چارچوب نیاز صنایع عظیم کشور به ورق فولادی با عرض بالا، شرکت فولاد اکسین از سال 82 فعالیت خود را آغاز کرده است.

فعالیت اصلی شرکت تولید انواع ورق های فولادی تا عرض 4.5 متر با ضخامت های مختلف، مقاومت بالا (High Strength) و منحصر به فرد در کشور و خاورمیانه و همچنین انجام عملیات احیای مستقیم، ذوب و ریخته گری اسلب عریض، نورد و تولید ورق و انجام تمام عملیاتی که در جهت تحقق این اهداف ضرورت دارد.

محصولات تولیدی و نهایی شرکت انواع ورق فولادی با مقاومت بالا برای مصارف گوناگون مانند لوله انتقال نفت و گاز با قطر بالا، صنایع کشتی سازی، دیگ بخار صنعتی و نیروگاهی، مخازن زیر فشار و مخازن بزرگ ذخیره مایعات نفتی وشیمیایی، ورق فولادی مخصوص برای مصرف در سازه های خاص با خواص مکانیکی متنوع است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار