تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۹۰۵۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهنام سراج: عیسی​زاده بر سر دو راهی است/ جوانگرایی در تیم‌ملی تاوان دارد
فوتبال آبادان مدتی است كه از سطح اول كشور به دور است و علی​رغم اینكه فصل گذشته خیلی تلاش شد كه تیم صنعت نفت به لیگ برتر صعود كند ولی در بازی​های آخر نتایج كمی بد شد و باعث شد تیم نفت به لیگ برتر صعود نكند
بازیكن سابق تیم فوتبال نفت آبادان با بیان این‌که طی سال‌های اخیر برخی از بازیکنان نفت آبادان کم‌کاری کردند، گفت: خرید امتیاز لیگ برتری در صورتی ارزش دارد که همه برای حفظ نفت آبادان در لیگ برتر کمک کنند.

بهنام سراج اظهار كرد: فوتبال آبادان مدتی است كه از سطح اول كشور به دور است و علی​رغم اینكه فصل گذشته خیلی تلاش شد كه تیم صنعت نفت به لیگ برتر صعود كند ولی در بازی​های آخر نتایج كمی بد شد و باعث شد تیم نفت به لیگ برتر صعود نكند.

برنامه​ریزی نفت آبادان برای فصل بعد باید دقیق‌تر باشد

وی افزود: به نظر من امسال باید برنامه​​ریزی دقیق و بهتر باشد و تیم در یارگیری خوب عمل كند. مهم‌تر آن كه به تیم​های پایه باید بیشتر اهمیت داده شود كه البته این امر در یكی دو سال اخیر خوب انجام شده و فكر می‎كنم شاهد خروجی آن در دو سه سال آینده خواهیم بود.

برخی بازیكنان دوست ندارند نفت آبادان لیگ برتری شود

بازیکن سابق تیم فوتبال نفت آبادان در خصوص دلایل عدم صعود نفت آبادان به لیگ برتر در سال‌های اخیر، گفت: به نظر من برخی بازیكنان دوست ندارند این تیم به لیگ برتر صعود كند. من خودم در مدت یك سال و نیمی كه مربی این تیم بودم از نزدیك شاهد این مساله بودم. بعضی از بازیكنان صنعت نفت حس می​كنند كه اگر این تیم به لیگ برتر صعود كند، دیگر جایی در آن ندارند؛ این موضوع باعث می​شود كه در بازی​های آخر از سوی بعضی بازیكنان كم​كاری صورت گیرد، چرا كه خیلی از بازیكنان این تیم در سطح لیگ یك و دو هستند و تصورشان این است كه در صورت صعود به لیگ برتر، جایگاه‌شان را در تیم از دست می​دهند.

وی ادامه داد: نفت آبادان در چند سال اخیر در فاصله پنج شش هفته به پایان لیگ همیشه یا اول بوده یا دوم ولی به یكباره در پایان فصل یا چهارم می​شود یا پنجم كه دلیلش همان مطلبی است كه گفتم.

سراج بیان كرد: فكر می​كنم آقای عیسی​زاده امسال متوجه شده كه باید دقیق​تر یارگیری كند و بازیكنان قوی​تر، بهتر و بیشتری بگیرد. تیم نفت در فصل گذشته شرایطش به گونه​ای بود كه اگر دو سه بازیكن اصلی خودش را به هر دلیلی از دست می​داد، به سختی جایگزین​های مناسبی برای آن‌ها پیدا می​شد، بنابراین اگر تیمی در همان ابتدای فصل در هر پست دو سه بازیكن جذب كند، حتی با از دست دادن چند بازیكن در میانه فصل نیز دچار مشكل نخواهد شد.

عیسی​زاده بر سر دو راهی مانده!

وی در ادامه در خصوص تغییر موضع مدیرعامل باشگاه نفت آبادان مبنی بر خرید امتیاز تیم فولاد نوین عنوان كرد: تا جایی كه من اطلاع دارم عیسی​زاده گفته بود "دوست داریم فوتبالی بالا بیاییم" ولی اگر هم چنین تغییر موضعی داده شاید به این دلیل است كه وی باید جوابگوی یك شهر باشد و شاید مردم آبادان و مسوولان شهر دوست داشته باشند كه تیمی در لیگ برتر داشته باشند. بنابراین وی مجبور است خواسته​های مردم را نیز در نظر بگیرد. به نظر من ته دل وی هم این است كه تیم، فوتبالی بالا بیاید و الان بر سر دو راهی مانده است.

صرف خرید امتیاز برای نفت آبادان مهم نیست

بازیكن سابق تیم فوتبال نفت آبادان اضافه كرد: در هر حال او هم درست می​گوید؛ اگر شرایط مهیا باشد و همه كمك كنند كه این تیم در لیگ برتر حفظ شود، آنگاه خرید امتیاز ارزش دارد؛ چرا كه به عقیده من، صرف خرید امتیاز مهم نیست، بلكه مهم حفظ تیم در لیگ برتر است. فردا اگر این تیم با پول و خرید امتیاز بالا بیاید و در انتهای فصل دوباره به لیگ یك سقوط كند، رسانه​ها این تیم را رسوا می​كنند. در كل به نظر من آقای عیسی​زاده با در نظر گرفتن تمام جوانب، مقداری با احتیاط عمل می​كند كه البته كار درستی هم می​كند.

نفت با بازیكنان فعلی در لیگ برتر نتیجه نمی​گیرد

وی با بیان اینكه چنانچه نفت آبادان بخواهد با بازیكنان لیگ یكی و فصل گذشته پا به رقابت​های لیگ برتر بگذارد نتیجه نمی​گیرد، عنوان كرد: اگر تیم تقویت شود و برای لیگ برتر بسته شود، در آن صورت به نظر من آبادان این پتانسیل را دارد كه تیمی خوب در لیگ برتر داشته باشد ولی با نفرات خوب و نه فقط با اسم آبادان و باشگاه صنعت نفت؛ زیرا تیم به تنهایی نمی​تواند كاری كند بلكه بازیكنان هستند كه تیم را می​سازند و می‎توانند آن را حفظ كنند. از نظر من حتی مربی هم زیاد مهم نیست. تمام عوامل دست به دست هم می‎دهند و در نهایت بازیكن است كه اوامر را در زمین پیاده می​كند و باعث می​شود تیم موفق یا ناموفق شود.

سراج افزود: بنابراین تیم نفت باید بازیكن خوب و در حد لیگ برتر جذب كند و از همه مهم‌تر به اندازه یارگیری كند كه ان‌شاءالله اگر شرایط به گونه​ای شد كه نفت به لیگ برتر آمد، حداقل در لیگ بماند، چرا كه سال اول خیلی مهم است. معمولا تیم​هایی كه به لیگ برتر صعود می​كنند بلافاصله در همان سال به لیگ یك برمی​گردند؛ بنابراین دوام آوردن در لیگ برتر در سال اول خیلی مهم است. تیم​ها باید طوری برنامه​ریزی كنند كه سال اول حفظ سهمیه كنند و سپس با برنامه​ریزی می​توان در سال‌های بعد نتایج بهتری گرفت.

سال گذشته، سال خوبی برای فوتبال خوزستان نبود

وی فصل گذشته را فصل سختی برای فوتبال خوزستان دانست و اظهار کرد: مسایلی مثل سربازی و كمبود بازیكن باعث شد تیم فولاد به سختی فصل را به پایان برساند و فولاد، فولاد سال‌های قبل نباشد. از طرفی نفت مسجدسلیمان هم با مشكلاتی مثل بی​پولی، جابه‌جایی مربی، قهر بازیكن و اعتصاب مواجه شد كه باعث شد این تیم ریشه​دار و پرتماشاگر نتواند موفق شود و در نهایت هم سقوط كند. به نظر من اگر مسوولان‏، تیم نفت مسجدسلیمان را رها کنند، این تیم سال آینده در لیگ یك هم نمی​تواند موفق شود. مگر لیگ یك چه فرقی با لیگ برتر دارد؟ اگر امكانات نباشد، در لیگ دسته دو هم نمی‎توان نتیجه گرفت چرا كه تیم​های دیگر با امكانات می​آیند. در خصوص استقلال خوزستان هم باید بگویم كه خدا پدر و مادر عبدالله ویسی را بیامرزد كه این تیم را در لیگ برتر حفظ کرد. صنعت نفت آبادان هم كه در لیگ دسته یك پنجم شد. روی هم رفته، سال، سال خوبی برای فوتبال خوزستان نبود و امیدوارم فصل پیش رو فصل خوبی برای فوتبال استان باشد.

جوان​گرایی در تیم‌ملی تاوان دارد

بازیكن تیم‌ملی فوتبال كشورمان در جام جهانی 98 فرانسه در بخش دیگری از صحبت​های خود گریزی به تیم كی‌روش زد و گفت: ما اگر دنبال جوان​گرایی در تیم‌ملی هستیم، باید از نتیجه دست بكشیم، یعنی اگر فكر كنیم كه امروز و الان جوان​گرایی كردیم و فردا قهرمان آسیا می​شویم و می​رویم جام جهانی، اینگونه نیست؛ شاید برویم ولی به سختی. به هر حال جوان​گرایی تاوانی دارد و به این سادگی​ها نیست ولی در مجموع كار خوبی است كه به واسطه آن بتوانیم در آینده تیمی جوان و در عین حال باتجربه داشته باشیم ولی این كار سختی​های خودش را دارد و می​بایست تحمل داشته باشیم، چرا كه در درازمدت جواب می​دهد.

وی در مورد این‌كه آیا كی‌روش می​تواند هر دوی این‌ها (هم نتیجه و هم استفاده از جوانان) را با هم داشته باشد؟ گفت: من بعید می​دانم در كوتاه مدت كی‌روش بتواند چنین كاری كند.

عاشق مربیگری هستم

سرمربی فصل گذشته تیم دسته دومی نفت نوین آبادان با اشاره به این‌كه قراردادش با این تیم به اتمام رسیده است، عنوان كرد: هنوز مشخص نیست این تیم در فصل آینده قصد ادامه فعالیت داشته باشد یا خیر و مدیریت هنوز برنامه​ریزی‌ای در این خصوص انجام نداده است ولی به هر حال ما سال گذشته خیلی تلاش كردیم و با این‌كه در استفاده از بازیكنان، محدودیت سنی داشتیم، هم سهمیه را حفظ كردیم و هم یك بازیكن به تیم بزرگسالان دادیم. علاوه بر این، دو سه بازیكن دیگر هم كاندیدای حضور در تیم بزرگسالان هستند كه در صورت صلاحدید سرمربی این تیم، به آن‌جا می‌روند. به هر حال ما كارمان را انجام دادیم ولی در نهایت با اختلاف یك امتیاز نسبت به تیم سوم، در مکان چهارم قرار گرفتیم و از صعود باز ماندیم. برای امسال هم هنوز مشخص نیست تیم باشد یا نباشد. من خودم همیشه به مدیریت باشگاه هم گفته​ام عاشق كار و مربیگری هستم و هر كجا كه باشگاه صلاح بداند، كار می​كنم و برایم فرقی نمی​كند ولی به هر حال شخصیت انسان هم باید حفظ شود و نباید برای كار كردن دست به هر كاری زد كه متاسفانه یكسری از دوستان این كار را انجام می​دهند.

اهل تخریب همكارانم نیستم

وی ادامه داد: من، اهل تخریب دوستان و همكارانم نیستم. كار باشد كار می​كنم، نباشد هم می​روم در خانه می​نشینم اما متاسفانه خیلی از دوستان‏، نزدیكان و همكاران خود من برای من می​زنند كه بیایند جای من را بگیرند، در صورتی كه چنین كاری در فوتبال اصلا صحیح نیست. شاید در كوتاه مدت بیایند و از این طریق خودشان را نشان دهند ولی بعد از یك مدت به خانه​های‌شان بازمی​گردند اما من برای كار كردن، دست به چنین كارهایی نمی​زنم، چرا كه همواره سالم كار كرده​ام.

قطعا راه سال قبل را در پیش می​گیرم

این مربی فوتبال در پاسخ به این سوال که در صورت ادامه فعالیت نفت نوین آبادان در لیگ دسته 2، چه اهداف و برنامه​هایی برای این تیم خواهد داشت؟ بیان کرد: ان​شاءالله اگر مدیریت تصمیم بگیرد كه این تیم به فعالیتش ادامه دهد، قطعا راه فصل قبل را در پیش می​گیریم. همان جوان​گرایی و بازیكن​سازی در برنامه​مان هست و قطعا مهم‌ترین اتفاق این است كه بازیكنانی كه در چند سال گذشته در نفت نوین آبادان بودند و هیچ كارایی‌ای نداشتند از تیم كنار بگذاریم، زیرا در فصل‌های گذشته خیلی‌ها بودند كه روی‌شان حساب می​كردیم ولی متاسفانه كمکی به ما نكردند، بنابراین من اگر باشم آن​ها را كنار می​گذارم و از نیروهای جوان​تر و جدیدتر استفاده می​كنم تا لااقل در چند سال آینده تیم بزرگسالان نفت بتواند از آن‌ها بهره ببرد.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
Reza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
0
1
بنظر من نفت باید امتیاز فولاد نوین را بخره البته کلیه بازیکنان فصل قبلش مرخص کنن یه تیم جدید ببندن زیرا بازیکنان قبلی همشون بیغیرت بودن من بازیهاشونو از نزدیک دیده بودم اونا فقط واسه تفریح فوتبال بازی میکردن. باتشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
0
0
اگه میخواهید بدانید که صنعت نفت گرفتار چه مسئولین بی غیرت و بی تعصبی هست کافیست به سایت این باشگاه مراجعه کنید و ببینید که چگونه به هواداران بی احترامی شده در این سایت اقایان هیچ قسمتی را برای درج نظر هواداران نگذاشته اند ضمن اینکه اخبار موجود در این سایت کاملا قدیمی و مربوط به جنگ جهانی دومه .
:
:
:
آخرین اخبار