تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۹۰۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تجلیل امام جمعه‌‌ اندیمشک از قهرمان کشتی جهان
در مراسمی با حضور مدیرکل تربیت بدنی استان خوزستان و مسئولین اندیمشک از قهرمان کشتی جهان در نمازجمعه‌ی شهرستان اندیمشک تجلیل شد.

به گزارش وبلاگ ورزش خوزستان، حجت الاسلام  خدامی امام جمعه‌‌ی اندیمشک ضمن تبریک قهرمانی سعید عبدولی در مسابقات کشتی جهانی به خانواده‌ی وي، مردم و جامعه‌ی ورزش کشور، این وزرشکار را افتخار ایران اسلامی دانست و افزود: امیدواریم همانطور که عبدولی الگوی مناسبی در قهرمانی است، بتواند الگوی پهلوانی هم باشد.

وی داشتن روحیه ی پهلوانی و جوانمردی را رمز موفقیت جهان پهلوان تختی بیان کرد و اظهار داشت: کشتی گیران زیادی در طول تاریخ داشتیم ولی هیچ کدام مانند تختی محبوب نشدند، زیرا این کشتی گیر قهرمانی‌اش با پهلوانی و مردمی بودن عجین شد و این روحیه از وی یک اسطوره، پهلوان و الگوی جهانی ساخت.

امام جمعه‌ی اندیمشک با تجلیل از حرکت ارزشمند عبدولی در اهدای مدال قهرمانی‌اش به شهید مجتبی بابایی زاده خاطر نشان کرد: اهدای مدال قهرمانی سعید عبدولی به خانواده‌ی شهید بابایی زاده نیز در همین راستا بود و افتخار دیگری برای میهن اسلامی‌مان بود که امیدواریم این کارهای ارزشمند ادامه یابد.

عبدولي در حاشيه مراسم تجليل خود گفت: نخستین فرزند خانواده‌ی 10 نفره از میان هشت فرزند هستم که یک سال است متاهل شده ام و فرزندم در چند ماه آینده متولد می شود.

وی مشوق اصلی خود در روی آوردن به ورزش کشتی را پدرش دانست و گفت : از سال 81 وارد کشتی شدم و تا کنون سه مدال طلای جهانی را کسب کرده ام.

این قهرمان کشتی جهان در خصوص مشکلاتش نیز گفت: هم اکنون دو مشکل اصلی سد راهم است؛ یکی خدمت سربازی و دیگری هم بیکاری که با وجود داشتن زن و بچه هنوز بیکارم.

وی در ادامه، شهدا را ضامن اصلی امنیت و آسایش امروز مردم ایران دانست و هدف خود را از اهدای مدال قهرمانی‌اش به شهید مجتبی بابایی زاده این گونه بیان کرد: اگر جان فشانی شهدا نبود، ما اکنون زندگی راحت و آسوده ای نداشتیم و معلوم نبود به چه سرنوشتی دچار می شدیم، لذا ما وظیفه داریم هر چه در توان‎مان است، در راه بزرگداشت شهدا گام برداریم و این کار کوچک من ادای دینی بود در مقابل از جان گذشتگی و ایثارگری تمامی شهدا به‌ویژه شهید مجتبی بابایی زاده.

عبدولي در پايان خاطرنشان كرد: این مدال را به تمام شهدای انقلاب اسلامی به‌ويژه شهید مجتبی بابایی زاده از اهالی شهرستان اندیمشک که در حمله های گروهک تروریستی پژاک به شهادت رسید، تقدیم می کنم.

سعید عبدولی فرنگی کار وزن 66 کیلوگرم کشورمان مدال طلای رقابتهای جهانی ترکیه و گزینشی المپیک لندن را بدست آورد.
:
:
:
آخرین اخبار