تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۶
کد خبر: ۹۰۶۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بلک خبر داد:
محوریت قرآن در کلیه برنامه‌های ماه رمضان
ریيس سازمان تبليغات اسلامي خوزستان گفت: با توجه به شریط سخت اقلیمی موجود در استان خوزستان باید به نحوي برنامه​ريزي شود كه مردم به ويژه جوانان با شور و اشتياق از ماه رمضان استقبال كنند.

حجت​الاسلام و المسلمين محمدحسين بلك در جلسه تشريح برنامه​هاي ماه مبارك رمضان اظهار كرد: يكي از مهمترين راه​حل​ها كه مي‌توانند شتاب بيشتري به مسائل فرهنگي دهند، ايجاد پيوست فرهنگي در مسائل مختلف است. در واقع فرهنگ، تنها كار دستگاه​هاي مذهبي و آموزش و پرورش نيست و يك مديريت بايد بخش مهمي از كار خود را به ساماندهي و مديريت ديني و اخلاقي مردم قرار دهد.

وي با بیان این که پاداش روزه، وصل و رسيدن به خداست كه بهترين پاداش است، افزود: پيامبر(ص) بزرگترين حاكم بوده‌اند و قبل از ماه مبارك رمضان دستور اعلام شروع ماه مبارك بين مردم را مي​دادند، اميرالمؤمنين(ع) نیز دستور مي​داد كه هنگام شروع ماه مبارك اعلام كنيد كه رمضان است. اين موارد، جزئي از شئون مديريتي آنها بوده است.

بلك افزود: طي جلساتي كه براي استقبال از ماه مبارك رمضان تشكيل شد، راهبردهايي مطرح شد كه چه محتواهايي را در ماه رمضان در خوزستان مورد توجه قرار داده شود؛ يكي از این موارد، محور قرار گرفتن قرآن براي همه حركت​ها و محتواها و برنامه‌ها در ماه مبارك رمضان از اخلاق و رفتار گرفته تا اجراي برنامه​ها و توجه به خود قرآن بوده است.

وي گفت: با توجه به شریط سخت اقلیمی موجود در استان خوزستان، روزه را بايد از حالت مشقت بيرون آورد و باید سعي شود برنامه​ها به نحوي تنظیم شود كه مردم به ويژه جوانان با شور و اشتياق ماه رمضان را در آغوش گرفته و از آن استقبال كنند.

ریيس سازمان تبليغات اسلامي خوزستان عنوان كرد: ماه رمضان را بايد به عنوان فرصتي براي مهرباني​ها و ارتباط هر چه بيشتر با هم بدانيم. امام سجاد(ع) هنگام شروع ماه رمضان همه زيردستان خود را جمع مي​كرد و مي​فرمود که اگر از من لغزشي بوده، مرا ببخشيد و اگر از شما لغزشي سر زده باشد من گذشت كردم.

وي گفت: طبق برنامه​ريزي​هاي انجام شده، ماه رمضان در سه دهه مورد توجه قرار گرفته است. قبل از دهه اول به پيشواز ماه رمضان می‌رویم. بخشي از برنامه‌ها مربوط به دهه اول ماه رمضان و آشنايي و معرفت‌افزايي نسبت به مسائل مختلف است. دهه دوم كه توام با مناسباتي است، بايد برنامه​ها محتواي بيشتري داشته باشند و دهه آخر به جز روزهاي شهادت بايد به استقبال شور و نشاط عيد بزرگ سعيد فطر برويم.

بلك تصريح كرد: آنچه كه بسيار مهم است اين‌كه اين برنامه​ها بايد براي سال‌هاي بعدي نهادينه شوند و به صورت خودجوش به عنوان رويه​اي مدنظر قرار گیرند.

وي گفت: يكي از برنامه​هاي پيشنهادي از طرف سازمان تبليغات اسلامي، اجراي جلساتي است تا مردم به ويژه جوانان به كتابت قران كريم بپردازند و طي آن پس از ارائه محتوايي با موضوعيت قرآن، در طول نيم ساعت تا 45 دقيقه هر يك از افراد، به اندازه يك يا دو صفحه، كتابت را انجام دهند تا مجموعه مباركي از يك قرآن كامل را در سطح استان ثبت كرده باشيم.

ریيس سازمان تبليغات اسلامي خوزستان عنوان كرد: بخشي از برنامه​ها با محوریت قشری است كه امسال اولين تجربه روزه​داري را دارند و در هواي بسيار گرم استان خوزستان لازم است مشوق​هايي را برای آنان ايجاد و فراهم كرد؛ در این زمینه يكي از عادات بسيار خوب مردم عزيز ما افطاري دادن است كه ثواب زيادي هم دارد.

بلك در پايان با اشاره به ظرفيت تبليغي استان گفت: استان خوزستان داراي 7500 مسجد و حسينيه است كه آمار حسينيه​هاي استان خوزستان بالاترين ميزان در سطح كشور است. تعداد مبلغان استان اعم از خواهران و برادران، حدود 10 هزار نفر افراد شاغل به تحصيل و حدود 3500 نفر مبلغانی است كه آماده امر تبليغ​اند. حدود 60 حوزه علميه نیز به ويژه در ماه رمضان وظيفه بزرگي خواهند داشت. حدود 280 موسسه قرآني مردمي ثبت‌شده نیز در این ماه مشغول فعالیت‌های خود هستند.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: ماه رمضان
:
:
:
آخرین اخبار