تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱
کد خبر: ۹۰۶۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اجرای آزمایشی طرح ارتقاء کیفی بنزین پالایشگاه آبادان
رییس روابط عمومی شرکت پالایش نفت آبادان از بهره برداری آزمایشی از طرح ارتقاء کیفی بنزین پالایشگاه آبادان در این شرکت خبر داد.

فرشید خاییز افزود: بهره برداری رسمی واحد در ارتقاء کیفی بنزین پالایشگاه آبادان پس از انجام آزمایش و تست کامل از واحد جدید تولید بنزین یورو 4 در تیر ماه سالجاری آغاز می شود.

وی اظهار داشت:با بهره برداری از این واحد روزانه چهار میلیون لیتر بنزین یورو 4 در پالایشگاه نفت آبادان به تولید قبلی کشور افزوده می شود.

خاییز گفت:پالایشگاه نفت آبادان در صدد است روند تولید سوخت پالایشگاه را از لحاظ کیفی ارتقاء دهد تا علاوه بر افزایش تولید ملی در حفظ محیط زیست نیز پیشگام باشد.

وی افزود:با بهره برداری از واحد های GPV و SRV پالایشگاه آبادان و استفاده از فن آوری جدید تولید سوخت پالایشگاه در مسیر تولید سوخت کیفی حرکت کرده است.

ساخت پالایشگاه نفت آبادان در سال ۱۲۹۱ هجری شمسی به پایان رسید و تا آغاز جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۵۹ یکی از بزرگترین پالایشگاه های دنیا با ظرفیت تصفیه ۶۲۸ هزار بشکه در روز بود.

پالایشگاه آبادان به وسیله خطوط لوله به چندین میدان نفتی و بندر ماهشهر متصل شده است. خط لوله ای هم از آبادان به سمت تهران می آید و سپس در طول مرزهای شمالی کشور از مشهد تا تبریز امتداد می یابد.

پالایشگاه نفت آبادان، به عنوان بزرگترین پالایشگاه ایران هم اکنون 25درصد سوخت مورد نیاز کشور را تولید می کند.

 آغاز علمیات اجرایی ،ساخت موزه نفت آبادان با دستور وزیر نفت

رییس روابط عمومی شرکت پالایش نفت آبادان همچنین در خصوص عملیت اجرایی باغ موزه صنعت نفت و دفاع مقدس گفت:با دستور مستقیم وزیر نفت پنج نقطه برای احداث موزه نفت آبادان مشخص شده است که با دستور وزیر عملیات محصور کردن آنها شروع شده است.

فرشید خاییز افزود:نیروگاه شماره یک پالایشگاه، کارگاه های ریخته گری، اسکله پالایشگاه(1 تا 21)، منازل منظریه، مجتمع فرهنگی نفت انکس به عنوان فاز نخست موزه نفت آبادان در نظر گرفته شده است.

خاییز اظهار داشت:وزیر نفت بر ایجاد موزه ای در خور شان صنعت نفت و مردم آبادان تاکید دارد و بر ترمیم و بازسازی آثار در کمترین زمان ممکن و با استفاده از امکانات و ظرفیت های موجود دستور داده است.

مشاور وزیر نفت و مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت گفت: با تاکید وزیر نفت، موزه گنجینه نفت و دفاع مقدس در سه شهر کشور راه اندازی می شود.

مشاور وزیر نفت نیز، هفته های گذشته در بازدید از موزه دفاع مقدس و تاسیسات نفتی پالایشگاه آبادان گفت:بر اساس دستور وزیر نفت و هماهنگی با وزارت امور خارجه، موزه تاریخ سیاسی نفت تهران در محل ساختمان شرکت نفت ایران و انگلیس سابق و محل فعلی وزارت امور خارجه راه اندازی می شود.

اکبر نعمت اللهی ادامه داد:در شهر مسجدسلیمان نیز تاسیسات نفتی گنجینه نفت شامل چاه شماره 1 چشمه های نفتی، کارخانه تولید برق، کارخانه گوگرد سازی، کارخانه تقطیر و ساختمان اصلی برای راه اندازی باغ موزه صنعت نفت و دفاع مقدس مورد بررسی قرار گرفته است.

مشاور وزیر نفت یادآور شد: در آبادان نیز در نظر است تا با بازسازی خانه های قدیمی، نخستین پمپ بنزین کشور در این شهر و بازسازی برخی تاسیسات پالایشگاه ، شهر موزه صنعت نفت و دفاع مقدس در این شهر طراحی و راه اندازی شود.

نعمت اللهی همچنین با بیان نقش دفاع مقدس در تاریخ آبادان و تاثیر کارکنان صنعت نفت در این دوران گفت: در طراحی و اجرای باغ موزه آبادان نیز، دلاورمردی و پایداری مردم این خطه برابر بعثی های عراق تبیین می شود.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
میلاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
0
1
با سلام لطفا مجددا پیگیر زمان توزیع بنزین یورو4 باشید و همچنین مشخصات آن رو بطور کامل از مسئولین محترم پالایشگاه آبادان بپرسید ممنونم
:
:
:
آخرین اخبار