تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۹۰۷۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم شادگان:
حقآبه تالاب شادگان به درستی تامین نمی‌شود
نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: حقآبه تالاب شادگان به درستی تامین نمی شود و در صورت تداوام این موضوع، تالاب با مشکل مواجه خواهد شد.

عبدالله تمیمی روز دوشنبه زندگی مردم شادگان را وابسته به حیات تالاب بین المللی شادگان دانست و افزود: میزان حقآبه تالاب شادگان کم است و این مشکل، بر اشتغال و محیط زیست تاثیر مستقیم دارد.

وی کاهش نزولات آسمانی و کمبود آب در پشت سدها را از عوامل تامین نشدن کامل حقآبه تالاب بین المللی شادگان دانست و بیان داشت: با تدابیر دولت هم اکنون وضعیت آب تالاب نسبت به چند سال قبل رضایت بخش و خوب است.

تمیمی گفت: رودخانه جراحی از نظر آبی کمبود شدید دارد ولی با اجرای طرح کانال انتقال آب از رودخانه کارون به تالاب شادگان بخشی از کمبود حق آبه تالاب بین المللی شادگان جبران می شود.

تمیمی به سفر هفته گذشته رییس سازمان محیط زیست به استان خوزستان و بازدید هوایی از تالاب شادگان اشاره کرد و اظهار داشت:دولت تدبیر و امید تلاش دارد حقآبه تالاب های شادگان و هور العظیم را جبران کند تا بخشی از مشکلات ریزگردها در استان رفع شود.

خانم ابتکار معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست به همراه هیاتی از معاونان پنج وزارتخانه، سه شنبه 19 خرداد طی سفری به استان خوزستان ضمن بازدید هوایی از تالاب هورالعظیم و تالاب شادگان در کارگروه مقابله با گرد و غبار، شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون شرکت کرد.

تالاب بین المللی شادگان از تالاب های بزرگ ایران در جنوب غربی ایران در استان خوزستان واقع شده است.

آب این تالاب بین المللی که از لحاظ رتبه های ثبت شده در یونسکو در گذشته در رتبه پنجم جهانی قرار داشت، از رودخانه های جراحی و کارون همچنین جزر و مد خلیج فارس تامین می شود.

با وجود فصلی بودن ب‍خ‍ش آب ش‍ی‍ری‍ن آن ، آب ش‍ور ت‍‍الاب ب‍ه دل‍ی‍ل م‍ت‍ص‍ل ب‍ودن به خ‍ور ه‍‍ا و خ‍ل‍ی‍ج ف‍‍ارس ، د ای‍م‍‍ی می باشد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار