تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۹۰۷۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل پزشکی قانونی خوزستان:
غرق‌شدگی در استان خوزستان کاهش یافت
مدیرکل پزشکی قانونی خوزستان گفت: غرق‌شدگی در استان کاهش یافت.

سید فرزاد حسینی امروز اظهار کرد: در 12 ماهه سال 93 تعداد 144 نفر به دلیل غرق شدگی در استان جان خود را از دست دادند.

وی اضافه کرد: از این تعداد 124 نفر مرد و 20 نفر زن بودند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال 92 که تعداد غرق شدگی 154 نفر بود، 6 و نیم درصد کاهش یافته است.

مدیرکل پزشکی قانونی خوزستان تصریح کرد: در فروردین ماه 1394 تعداد 13 نفر به دلیل غرق‌شدگی در استان خوزستان جان خود را از دست دادند که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 13و 3 دهم درصد کاهش داشته است.

مهمترین و تعیین کننده‌ترین عامل در افرادی که دچار غرق شدگی می‌شوند نرسیدن اکسیژن به بافت‌ها و اعضای مهم همچون مغز و قلب است، بنابراین وجود فردی که توانایی انجام احیاء را داشته باشد می‌تواند عاقبت اینگونه حوادث را تغییر محسوسی بدهد به طوری که بیمار با حداقل عوارض از این حادثه جان سالم بدر ببرد.

بیماران را باید سریعأ از آب خارج و احیا را آغاز کرد، بیمار نیازمند به بی‌حرکت سازی گردن علیرغم افت هوشیاری ندارد مگر اینکه شواهدی به نفع آسیب گردنی همچون شیرجه در آب کم عمق، سقوط از سرسره، مسمومیت ناشی از داروها بالاخص الکل و یا نشانه هایی از آسیب برروی گردن، داشته باشد.

نخستین اقدام پس از خروج بیمار برقراری تهویه و دادن هوا یا اکسیژن به بیمار است، تنفس دهان به دهان و دهان به بینی از روش‌های مرسوم است.

آغاز تنفس را باید در خشکی و یا آب کم عمق انجام داد، افرادی که مهارت و آموزش لازم را جهت احیا در بخش عمیق آب دارند می‌توانند شروع به دادن تنفس را در حین انتقال غریق نیز انجام بدهند.

در مواردی که مصدوم به دلیل مشکل تنفسی نیازمند احیا است مانند خفگی یا غرق شدگی باید احیاگر ابتدا یک سیکل کامل از تنفس و ماساژ دو دقیقه‌ای را به مصدوم بدهد سپس اقدام به اطلاع رسانی به اورژانس بکند؛ در حالیکه در دیگر موارد احیا مانند سکته‌های قلبی باید ابتدا 115 را خبردار کرد سپس به سراغ بیمار آمد و احیا را آغاز کرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار