تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۷
کد خبر: ۹۰۸۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در نشست خبری جانشین فرمانده ناجا مطرح شد؛
تدابیر پلیس خوزستان برای ارتقا امنیت در رمضان
جانشين فرماندهي انتظامي خوزستان از اقدامات و تدابیر پلیس به منظور ارتقا نظم و امنيت در ماه رمضان خبر داد.

سرهنگ سيدمحمد صالحي در نشست خبري با موضوع اقدامات استاني ويژه ماه مبارك رمضان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به فرا رسيدن ماه مبارك رمضان و شرايط خاص آب و هوايي در خوزستان و گرماي شديد، عموما هم استاني​هاي عزيز جهت تهيه مايحتاج عمومي خود و رفتن به پارك‌ها و تفرجگاه​ها، معمولا زمان بعد از افطار را انتخاب مي​كنند به همين دليل براي تسهيل كار و ارتقا نظم و امنيت، تسهيلات و تدابيري توسط پليس راهور در این زمینه انديشيده شده است.

وی افزود: طبق برنامه​ريزي انجام شده، پس از زمان افطار، واحدهاي گشتي در بخش انتظامي و راهور تقويت خواهد شد تا ضمن كنترل و روان​سازي ترافيك، موجب برقراري امنيت در پارک‌ها، تفرجگاه​ها و به طور كلي در سطح شهر شود.

صالحی عنوان كرد: با توجه به حرام بودن روزه​خواري از منظر شرعي و این كه تظاهر به آن نیز از مصاديق جرايم مشهود بوده و قابل تعقيب است؛ انتظار مي​رود حتي كساني كه به هر دليلي قادر به روزه گرفتن نيستند، از روزه​خواري در ملاءعام خودداري كنند تا حرمت اين ماه حفظ شود. در غير اين صورت، با مشاهده موردي از روزه‌خواری، طبق قوانين مربوطه با هنجارشكنان برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: مراكز اقامتي مانند هتل​ها، رستوران‌هاي بين​راه و پايانه​ها، فرودگاه​ها و ايستگاه​هاي راه​آهن در ماه مبارك رمضان مي​توانند با اخذ مجوز از مراجع ذي‌ربط و با رعايت شئونات اسلامي و پوشش مناسب به كار و فعاليت خود ادامه دهند. اما ساير مراكز ارائه انواع خوردني مانند رستوران‌هاي در سطح شهر و فست​فودها از زمان صبح تا افطار حق پذيرايي از مشتريان را ندارند كه از طريق اداره نظارت بر اماكن عمومي و معاونت اجتماعي و نيز توسط اطلاعيه​اي از طريق صدا و سيماي خوزستان، این موضوع به آنان اطلاع‌رسانی شده است.

جانشين فرمانده انتظامی خوزستان در ادامه به تشریح عملکرد پلیس خوزستان در خرداد ماه پرداخت و اظهار كرد: در زمينه انجام حركات نمايشي و تخلفات دستي كشيدن در ساعات خلوت و پاياني شب توسط رانندگان به ويژه در منطقه كيانپارس اهواز كه موجب رنجش‌خاطر مردم شده است، از ابتداي خردادماه تاکنون 25 دستگاه خودرو متخلف اعمال قانون شده و به دستور قضايي برای طولاني مدت توقيف خواهند بود.

صالحي در رابطه با فعالیت‌های مبارزه با مواد مخدر گفت: طرحی در زمینه مبارزه با مواد مخدر از 23 خرداد ماه آغاز شده و تا 5 تیر ماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: در قالب طرح تشديد مبارزه با خرده​فروشان مواد مخدر، در دو روز گذشته حدود 30 كيلوگرم انواع مواد مخدر عمدتا از نوع سنتي كشف و ضبط و در این زمینه، 51 نفر دستگير شدند كه از این تعداد، 39 نفر سابقه​دار هستند.

جانشين فرمانده انتظامی خوزستان تصريح كرد: همچنین در خرداد ماه سال جاري، سه باند توزيع مواد مخدر توسط پليس مبارزه با مواد مخدر استان شناسايي و همه اعضاي این باندها دستگير شدند. از بتداي سال تا كنون در مجموع، 1014 كيلوگرم انواع مواد مخدر در خوزستان كشف شده كه از این میزان، در خرداد ماه افزايش كشف 57 درصدي داشته‌ايم.

وی اظهار كرد: در نظارت همگاني و ارتباط شهروندان با توجه به مقايسه آماري، از ابتداي خرداد تا امروز شاهد افزايش 67 درصدي تماس مردم با سامانه 197 نظارت همگاني و افزايش 46 درصدي رضايت و تقدير مردم از پليس آگاهي بوده‌ایم كه حاكي از رضايت مردم از خدمتگزاران خود در نيروي انتظامي است.

صالحي از دستگيري سارقان سيم​هاي برق در هفتگل خبر داد و گفت: این سارقان، اعضای تيمی سه نفره بودند و در شهرهاي اهواز، شوشتر، رامهرمز، باغملك و هفتگل فعاليت داشتند كه با تلاش و زيركي پليس هفتگل شناسايي و دستگير شده و تحويل مراكز ذي‌ربط شدند.

وي عنوان كرد: از اقدامات خوب ديگر پليس آگاهي استان، دستگيري باند سارقان مسلح جايگاه​هاي سوخت بوده است كه در سه ماه گذشته در شوشتر و دزفول فعاليت مي​كردند. پس از تحقيقات گسترده، همه اعضای اين باند 5 نفره در شهرستان شوشتر شناسايي و دستگير شدند و در مخفيگاه آنها يك قبضه سلاح كلاشينكف و تعداد قابل توجهي فشنگ​هاي مربوطه، يك عدد شمشير، دو دستگاه موتورسيكلت سرقتي و 7 دستگاه گوشي​هاي مسروقه كشف و ضبط شد.

جانشين فرمانده انتظامی خوزستان گفت: يكي ديگر از اقدامات خوب پليس، کشف عوامل اخاذي از مردم در شهرستان آبادان بود. در این رابطه، دو نفر که با استفاده از لباس نيروي انتظامي اقدام به اخاذی از مردم می‌کردند، توسط پلیس شناسايي و دستگير شدند و در مخفيگاه آنها يك دستگاه پرايد مسروقه كشف شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار