تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۹۰۹۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس شورای شهر آبادان:
اعتبارات عمرانی شهرداری در مسیر صحیح استفاده نشد
رئیس شورای اسلامی شهر آبادان گفت:از اعتبارات عمرانی شهرداری در دوران تصدی مسئولیت شهردار مستعفی به درستی استفاده نشد.

حمید حنظل عیدانی روز سه شنبه در نشست خبری با رسانه های محلی آبادان، در خصوص استعفای محمودرضا شیرازی شهردار آبادان از مسئولیت خود در آخرین روز کاری هفته گذشته، افزود:به عنوان نماینده مردم در شورای شهر، وظیفه داریم امور را به گونه ای هدایت کنیم که در روند خدمت و اجرای امور شهری خللی وارد نشود.

وی ادامه داد:اعضای شورای شهر آبادان با مردم شهر پیمان بسته اند که برای آبادانی و توسعه پایدار شهر با یکدیگر متحد بوده و فضای شهر از سیاسی کاری دور شود.

حنظل عیدانی از منابع مالی شهرداری به عنوان امانت مردم و بیت المال یاد کرد و گفت:اگر از بیت المال، به درستی و در راستای منافع مردم استفاده نشود، این عادت به فرهنگ غلط تبدیل می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان با بیان استعفای شهردار آبادان، تصریح کرد:البته آقای شیرازی در مدت تصدی مسئولیت، خدماتی به شهروندان ارائه کرده که قابل تقدیر است، ولی نکته اصلی اینجاست که باید ابهامات مالی، مطالبات پیمانکاران و بدهی های شهرداری پیش از بحث در خصوص پذیرش استعفای شهردار مورد بررسی قرار گیرد.

وی اضافه کرد:اینکه گفته شود، خرابه ای را تحویل گرفتم و شهر به گلستان تبدیل شده، سخن درستی نیست، زیرا باید بررسی شود از اعتبارات فراوان شهرداری در مدت مسئولیت، در چه مسیری هزینه شده است.

** لازم است، در خصوص درآمدها و هزینه ها بررسی دقیق شود

عضو شورای اسلامی شهر آبادان تاکید کرد:بر مبنای عرف، اگر خانه ای به مستاجری تحویل شود، انتظار این است که برای تسویه حساب، حداقل در خصوص بدهی ها و مطالبات بررسی دقیق صورت پذیرد.

حنظل عیدانی کارهای عمرانی انجام نشده در آبادان را بیشمار عنوان کرد و گفت:به گواه دلسوزان، پارک های ساخته شده در شهر از هویت لازم برخوردار نیست و در خصوص نگهداری و استفاده از فضای سبز شهری نیز اقدامی انجام نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان همچنین با انتقاد از اجرای برخی پروژه های عمرانی در شهر، گفت:شهری که عنوان بین المللی را یدک می کشد، باید طرح های اجرایی در آن نیز، در حد بین المللی باشد.

وی باقی ماندن مشکلات زیرساختی در شهر و به سرانجام نرسیدن این طرح ها را از مشکلات شهر عنوان کرد و افزود:ساماندهی نشدن کیوسک های شهری، وجود دام های سرگردان در شهر، ساماندهی نشدن فضاهای ورزشی و وجود مشکلات زیرساختی در خصوص فاضلاب از این مشکلات است.

 هیچ گزینه ای تاکنون مدنظر شورای شهر نیست

وی در خصوص تعیین سرپرست شهرداری و شهردار جدید نیز، افزود:نشست استماع سخنان شهردار مستعفی امروز سه شنبه ساعت 11 با حضور اعضای شورای شهر برگزار می شود.

حنظل عیدانی افزود:در این نشست، در خصوص بدهی ها، مطالبات و امور شهری انجام نشده بحث و بررسی می شود.

وی تاکید کرد:آقای شیرازی تا پذیرش استعفا، باید با قدرت امور شهر را پیگیری کرده و انجام دهد.

حنظل عیدانی گفت: بر اساس قانون، پس از انتخاب سرپرست شهرداری، شورای شهر سه ماه برای تعیین شهردار جدید مهلت دارد.

***
محمودرضا شیرازی شهردار آبادان چهارشنبه هفته گذشته استعفای خود را به اعضای شورای اسلامی شهر تقدیم کرد.

گفته می شود، محمودرضا شیرازی شهردار آبادان به منظور کاندیداتوری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از سمت خود استعفا داده است.

وی پیش از این نیز گفته بود که خردادماه از سمت خود استعفا می دهد.

محمودرضا شیرازی حدود پنج سال شهردار آبادان بود.

شیرازی همچنین، یکشنبه هفته جاری در نشست خبری با رسانه های محلی آبادان گفت:آبادان را روستای بزرگ و مخروبه ای که شاخص های توسعه شهری در آن در کمترین حد بود، تحویل گرفتم و اینک شهری پویا و قابل احترام تحویل شهروندان می دهم.

وی اظهار داشت:وقتی مسئولیت شهرداری آبادان را پذیرفتم، 19 پرسنل شهرداری در مظان اتهام اختلاس بودند و شهرداری با 200 میلیارد ریال بدهی و شش ماه حقوق معوقه پرسنل مواجه بود.

وی تهیه و تدوین برنامه پنجساله توسعه شهری آبادان را یادآور شد و بیان داشت:در حوزه خدمات شهری ضعف هایی وجود دارد که نیازمند مشارکت عمومی مردم و تربیت نیروی انسانی ماهر است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار