تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۹۱۰۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست مرکز بهداشت خوزستان:
ادامه طرح تشدید بازرسی از مراکز غذایی در ماه رمضان
سرپرست مرکز بهداشت خوزستان گفت: طرح تشدید بازرسی از مراکز عرضه غذایی آغاز شده ولی به دلیل اهمیت سلامت غذایی در ماه رمضان این طرح ادامه می‌یابد.

شکرالله سلمان زاده اظهار داشت: بازرسی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی هر روز انجام می‌شود و طرح تشدید بازرسی‌ها که از مدت‌ها پیش عملی شده در ایام ماه رمضان به دلیل اهمیت ویژه سلامت مردم در این ماه افزایش و ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه مراکز شیرینی فروشی به ویژه زولبیا و بامیه فروشی‌ها و نیز میوه فروشی‌ها از مراکز مهم به شمار می‌روند، افزود: از هفته گذشته تیم‌هایی طراحی شد که ویژه بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی را در قالب اکیپ‌های دونفره به عهده دارند.

سرپرست مرکز بهداشت استان افزود: بازرسان مراکز را رصد می‌کنند و با آن دست از مراکزی که در زمینه بهداشت مواد غذایی با استانداردهای لازم مطابقت ندارند برخورد جدی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه تعداد اکیپ‌های بازرسی در شهرستان ها متفاوت است، عنوان کرد: تیم‌های بازرسی مهندسین بهداشت محیط در اهواز بیش از 3 تیم است که در نوبت های صبح و عصر و مجهز به وسایل نمونه برداری مواد غذایی و کلر سنجی بازدید از مراکز را به عمل می آورند.

سلمان زاده افزود: در ماه رمضان نگاه ویژه‌ای به شیرینی فروشی‌ها معطوف است و هر مرکزی که بهداشت را اعم از بهداشت فردی، مکانی و لوازم را رعایت نکند و نقایص بهداشتی داشته باشد با حکم قضایی مرکز را پلمپ خواهیم کرد.

وی درباره نحوه بازرسی بازرسان اظهار داشت: یکی از اقدامات بازرسان این است که به وسیله دستگاه‌های سنجش سلامت, روغن را در محل آزمایش کرده و در صورت عدم استاندارد بودن آن را از محل خارج می‌کنند.

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه مردم از مراکز فروش مجاز شیرینی و زولبیا بامیه را تهیه کنند، بیان کرد: مردم در صورت مشاهده فروش مواد غذایی از برخی مراکز غیر مجاز و به اصطلاح زیر زمینی می توانند به سامانه 1490 تحت عنوان سامانه فوریت‌های محیط شکایت خود را اعلام و ثبت کنند و یا با تلفن های مراکز بهداشت تماس بگیرند.
:
:
:
آخرین اخبار