تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸
کد خبر: ۹۱۱۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تدابیر پلیس راه برای پیشگیری از تصادفات اتوبوسی
رییس پلیس راه خوزستان اقدامات ایمنی براي جلوگيري از حوادث اتوبوسي در فصل مسافرت​هاي تابستاني را تشریح کرد.

سرهنگ قاسم قدرتي در رابطه با اظهار كرد: با آغاز مسافرت‌های تابستانی، به منظور كنترل اعمال رانندگان، نيروهاي پليس راه در قالب بازرسان نامحسوس با لباس مبدل به درون اتوبوس‌ها اعزام خواهند شد.

وی افزود: همچنین به منظور بررسی و کاهش میزان تصادفات در فصل تابستان، تيم تلفيقي از كارشناسان پليس راه و اداره‌کل حمل و نقل پايانه​هاي استان براي ارزيابي فعالیت‌های مديران فني و شركت​هاي مسافربري از مبدا تشكيل خواهد شد.

قدرتی با اشاره به نقش همکاری شهروندان در اطلاع‌رسانی و پیشگیری از حوادث جاده‌ای ادامه داد: يكي از موارد جلوگيري از حوادث جاده‌ای و به ویژه تصادفات اتوبوسي، ارتباط با سامانه‌های پيامكي 110 و 120 به عنوان پل ارتباطي بين مردم و پليس است. انتظار مي​رود مردم در صورت مشاهده تخلفات رانندگان اتوبوس​ها و يا وجود نقص فني در اتوبوس‌ها، اطلاعات مندرج در برچسب​هاي موجود روي شيشه​هاي جانبي و پلاك اتوبوس متخلف را به پليس گزارش كنند.

وي گفت: همچنین برای تابستان امسال، طرح توجيه و آموزش تيم​هاي گشت پليس راه به صورت جدي مورد توجه قرار گرفته است.

رییس پلیس راه خوزستان تصريح كرد: بنا بر آمار، بيشترين دلايل تصادفات اتوبوس​ها در فصل مسافرت‌هاي تابستاني در سال گذشته نقص فني به ويژه ترمز، استفاده از تلفن همراه توسط رانندگان، سبقت غیرمجاز و انحراف به راست و سرعت غيرمجاز عنوان شده است.

قدرتي اظهار كرد: با توجه به اهمیت نحوه عملکرد رانندگان اتوبوس‌ها در چرخه حمل و نقل مسافر، آموزش و دوره بازآموزي رانندگان روزانه در قرارگاه پليس راه استان برگزار می‌شود. در این دوره‌ها، روزانه حداقل 60 راننده اتوبوس آموزش​هاي لازم را فرا گرفته و آماده مي​شوند تا سفرهاي ايمني را براي مسافران رقم بزنند.

وي گفت: از سال گذشته تا امروز در حوزه چرخه حمل و نقل اتوبوسی در خوزستان، هيچ تصادفي رخ نداده كه اين مهم ابتدا به دليل لطف خدا و سپس همكاري خوب ساير دستگاه​هاي مربوطه و حضور هدفمند و پررنگ نيروهاي پليس استان بوده است. در این زمینه، پليس راه خوزستان در ايام پرترافيك نوروز 94 در كاهش تصادفات در سطح كشور رتبه اول را به دست آورد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار