تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۹۱۱۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در جلسه‌ای صورت گرفت
بررسی ابهامات مالی شهرداری در جلسه شورای شهر آبادان!
روز سه شنبه کار بررسی ابهامات مالی شهرداری در محل سرسرای اجتماعات شورای اسلامی شهر آبادان انجام شد.

موضوع بررسی ابهامات مالی شهرداری در شورا در حالی انجام گرفت که شخص شهردار نیز برای پاسخگویی در جهت رفع برخی ابهامات و رسیدن به نتیجه سریع‌تر به این جلسه دعوت شده است.

موضوع بررسی ابهامات مالی شهرداری در حالی در حضور تمام اعضا مورد پیگیری قرار گرفت روز چهارشنبه هفته گذشته شهردار آبادان استعفا‌نامه خود را برای کاندیداتوری مجلس تقدیم شورا کرد.

*شهردار متاسفانه از اعتبارات عمرانی به نحو مطلوبی استفاده نکرد

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان پیش از برگزاری این جلسه با بیان اینکه بر اساس عرف جامعه، حتی تحویل یک خانه اجاره‌ای به صاحبخانه نیز مستلزم صرف زمان برای بررسی مطالبات و تسویه حساب بدهی‌ها دارد، اظهار کرد: چگونه می‌توان تمام مسائل شهرداری با این همه گستردگی را در مدت زمان اندکی مورد بررسی قرار داد.

حمید حنظل‌عیدانی گفت: هر چند که شهردار در زمان تصدی‌اش خدمات قابل‌تقدیری را ارائه کرده اما در مقایسه با سطح انتظارات مردم کافی نیست و متاسفانه از اعتبارات عمرانی شهرداری به نحوه مطلوبی استفاده نشده است.

وی افزود: در زمینه مطالبات پیمانکاران و بدهی‌های شهرداری در سایر بخش‌ها نیز ابهامات وجود دارد که باید پیش از پذیرش استعفای شهردار مورد بررسی قرار گیرد.

حنظل‌عیدانی با بیان اینکه شهردار و کارکنان آن باید تا پذیرش استعفای وی با قدرت و جدیت به انجام امور محوله و وظایف خود بپردازند، تصریح کرد: در این نشست موضوعاتی همچون بدهی‌ها، مطالبات، امور شهری انجام نشده و تغییر و تحولات مدیران مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

اما آنچه که از پایان جلسه به نظر می‌رسد آنکه پاسخ‌های شهردار آبادان به سوالات رئیس و نائب رئیس شورای اسلامی شهر در مورد ابهامات مالی شهرداری توانسته است سبب رفع این ابهامات شود.

*300 میلیارد ریال بدهی شهرداری

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان در پایان جلسه بررسی ابهامات مالی شهرداری گفت: گفت‌وگوی مفصلی در این زمینه انجام شد و شهردار نیز توضیحاتش را در موارد مورد سوال ارائه کرد.

حنظل‌عیدانی افزود: هر چند که انتقاداتی نیز بر عملکرد شهردار وارد است اما تصمیم نهایی برای قبول استعفای شهردار به جلسه بعدی که متعاقبا زمانش اعلام می‌شود، موکول شد.

وی اضافه کرد: آنچه که مورد وضعیت مالی فعلی شهرداری می‌توان گفت آنکه طبق بررسی‌های انجام شده این شهرداری تاکنون 300 میلیارد ریال بدهی دارد و این در حالی‌ست که موجودی نقدی آن برابر با صفر است.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان تصریح کرد: طبق گفته شهردار، این وضعیت معمول است و در پایان هر ماه و آغاز ماه بعد مبالغی درآمدی به حساب شهرداری واریز می‌شود.

حنظل‌عیدانی یادآور شد: به هر حال اگر خطایی هست به روش‌های قانونی با آنها برخورد می‌شود اما آنچه که مهم به نظر می‌رسد آنکه شهردار آبادان دیگر تمایلی به ماندگاری در شهر ندارد و کسی که اینگونه باشد دیگر نمی‌شود به زور آن را در شهر نگه داشت.

وی گفت: امید می‌رود تا متناسب با خواست مردم و نیاز شهر، موضوع استعفای شهردار را مورد بررسی قرار داده و در صورت موافقت حداکثری اعضا (9 نفر) با استعفای آن موافقت و سرپرستی مناسب برای شهرداری انتخاب می‌کنیم.

حنظل‌عیدانی افزود: طبق قانون و در صورت پذیرش استعفای شهردار و انتخاب سرپرست شهرداری، شورا باید ظرف مدت سه ماه نسبت به انتصاب شهردار جدید اقدام کند.

وی ادامه داد: در زمان حاضر گزینه‌ای را برای سرپرستی شهرداری آبادان در نظر ندارند و در صورت نیاز، این کار با انتخاب فردی توانمند از میان کارکنان شهرداری انجام می‌شود تا در فرصت سه ماه بتوانند فردی توانمند و متخصص در امور عمرانی و شهری را  برای تصدی شهردار آبادان انتخاب کنند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار