تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۹۱۱۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مشاور وزیر نفت خبر داد:
تامین گاز 95 درصد جمعیت کشور تا نیمه دوم سال 96
مشاور امور اجتماعی وزیر نفت گفت: خواهیم توانست در نیمه دوم سال 1396، 95 درصد جمعیت کشور را تحت پوشش گازرسانی قرار دهیم که این امر در دنیا بسیار نادر است.
مشاور امور اجتماعی وزیر نفت گفت: خواهیم توانست در نیمه دوم سال 1396، 95 درصد جمعیت کشور را تحت پوشش گازرسانی قرار دهیم که این امر در دنیا بسیار نادر است.

سید امیر طالبیان در حاشیه مراسم آغازین دوره جدید آموزش تاسیسات دریایی خرمشهر اظهار کرد: امشب بازدیدی از فعالیت‌های مرکز آموزش که توسط شرکت تاسیسات دریایی ایجاد شده و تا به حال توانسته حدود 4 هزار نفر از مراجعان و نیروهای بومی منطقه را در کلاس‌های زبان انگلیسی، کامپیوتر و مهارت‌های زندگی آموزش دهد، داشتیم.

وی با بیان اینکه اعتقاد ما این است که نمی‌توانیم از جامعه پیرامون تاسیسات نفتی غافل باشیم، افزود: یکی از بهترین کارهایی که باید انجام شود همین آموزش مردم است و اگر مردم توانمند شوند می‌توانند سهم بیشتری در بهره‌برداری و توسعه صنعت در مناطق نفتی داشته باشند.

مشاور امور اجتماعی وزیر نفت در ادامه، با بیان اینکه در سال گذشته موفق شدیم 126 میلیون مترمکعب به ظرفیت گاز کشور اضافه کنیم، افزود: امسال و با راه‌اندازی فاز 12 پارس جنوبی و فاز 15 طبق برآورد انجام شده، این رقم به 200 میلیون متر مکعب افزایش پیدا می‌کند.

طالبیان از گازرسانی به 95 درصد جمعیت کشور تا نیمه دوم سال 96 خبر داد و اظهار کرد: ما خواهیم توانست در نیمه دوم سال 1396، 95 درصد جمعیت کشور را تحت پوشش گازرسانی قرار دهیم و این در دنیا بسیار نادر است که حتی در کشورهای مشابه وجود ندارد.

وی ادامه داد: پنج درصد پراکنش زیادی در انتقال گاز وجود دارد و شاید امکان انتقال گاز با شیوه‌های نوین به مناطقی که با خط لوله مسیر نباشد، امکان‌پذیر شود.

مشاور امور اجتماعی وزیر نفت خاطرنشان کرد: این حق مردمی است که روی این مخازن زندگی می‌کنند که 95 درصد بتوانند از نعمت گاز برخوردار شوند و امسال شرکت تاسیسات دریایی ایران نقش قابل توجهی در عملی شدن این امر دارد.

وی با بیان اینکه امروز گاز جایگزین فرآورده‌های نفتی شده است، افزود: درصدد هستیم که همین امسال برنامه 20 میلیون تن صادرات فرآورده را داشته باشیم.

طالبیان در ادامه، از کاهش مصرف فرآورده در نیروگاه‌های کشور خبر داد و گفت: کاهش مصرف فرآورده در نیروگاه‌های کشور اتفاق افتاده و توانسته‌ایم نزدیک به 20 تا 30 درصد گاز را در نیروگاه‌های کشور جایگزین و به توسعه محیط زیست کشور کمک کنیم.

*تخصیص اعتبار 500 میلیارد تومانی برای طرح کمک به عمران مناطق کشور

مشاور امور اجتماعی وزیر نفت در ادامه، با اشاره به تعریف طرحی جامع از سوی وزارت نفت برای توسعه کشور، عنوان کرد: در مجموع مناطق نفتی کشور یک طرح در وزارت نفت تعریف شده و آن، به عنوان طرح کمک به عمران مناطق است که در این طرح پروژه‌های بسیاری از قبیل پروژه‌های عمرانی، بهداشتی، فرهنگی تعریف شده است.

وی، اعتبارات تخصیص داده شده را رقمی معادل 500 میلیارد تومان در سال جاری اعلام کرد و افزود: مجموعه اعتبارات اختصاص یافته برای این پروژه‌ها در سال جاری به 500 میلیارد تومان می‌رسد که در پروژه‌های راهسازی، مدرسه‌سازی و مراکز درمانی و بهداشتی و بیمارستان هزینه می‌شود.

وی در پایان، به برشماری اقدامات انجام شده در قالب این طرح در استان پرداخت و اظهار کرد: در دشت آزادگان، وزارت نفت عهده‌دار ساخت بیمارستانی شده و همچنین مدارس زیادی در شهرستان‌های مختلف این استان توسط نفت با اعتبارات این شرکت احداث شده است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار