تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۹۱۲۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل بهزیستی استان خوزستان خبر داد:
کمک هزينه کاشت حلزون شنوایی برای ناشنوایان
خوزنیوز: بالغ بر 100 نفر از توانخواهان بهزیستی از کمک هزينه کاشت حلزون شنوایی  برخوردار شدند.

به گزارش خوزنیوز؛ غلامرضا صدیق راد مدیر کل بهزیستی استان خوزستان ضمن اعلام این خبر بیان داشت: در سال 93 بالغ بر 100نفر از توانخواهان بهزیستی از کمک هزينه کاشت  حلزون شنوایی و تعمير قطعات برخوردار شدند و در مرکز کاشت حلزون در خوزستان ،که از سال 92 راه اندازي شده تاکنون 106نفر مورد عمل کاشت قرار گرفته‌اند و از خدمات بعد از عمل نيز بهره برده اند.

صدیق راد تصریح کرد: این سازمان بعد از ارزيابي و تشخيص كم شنوايي، مداخلات تخصصي توانبخشي را در تأمين وسيله كمك شنوايي نظير سمعك و آموزشهاي لازم به خانواده و كودك ناشنوا در مراكز دولتي و غيردولتي با اعتبارات تخصيص يافته ارائه مي نمايد و تعدادي از اين كودكان دچار كم شنوايي بسيار عميق مي باشند و وسيله كمك شنوايي مانند سمعك براي آنها قابل استفاده نمي باشد و يا اثرگذاري آن بسيار ناچيز است و به همين خاطر، رشد مهارت‌هاي زبان و گفتار در آن‌ها بخوبي صورت نمي گيرد.

وی در ادامه افزود: كاشت حلزون شنوايي طي عمل جراحي با قرار دادن پروتز خاص در حلزون گوش بيمار صورت مي گيرد و با توانبخشي بعد از آن جهت افراد ناشنواي عميق  مي تواند، موجب رشد مهارت‌هاي گفتار و زبان گردد و نهايتاً توانمند سازي فرد را در جامعه بدنبال داشته باشد.

مدیر کل بهزیستی عنوان نمود: كاشت حلزون تكنولوژي پيشرفته اي است كه شنوايي را براي کودکاني كه با استفاده از سمعک نيز قادر به شنيدن نمي باشند ايجاد مي نمايد.

وی در پایان ضمن بیان اینکه بهترین سن برای کاشت حلزون زیر سه سالگی می باشد  افزود: در صورتي که مراحل توانبخشي قبل و بعد از عمل بخوبي طي شود، موجب رشد مهارت‌هاي گفتار و زبان ، آموزش مفاهيم و درك مطلب مي گردد و فرد معلول مي تواند همچون افراد با شنوايي طبيعي در فعاليت‌هاي اجتمايي حضور يابد.
:
:
:
آخرین اخبار