تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۹۱۳۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس اداره دامپزشکی باغملک :
کشتار دام غیرمجاز یکی از مشکلات بزرگ باغملک است
ملک احمدی به اهمیت پروژه کشتارگاه صنعتی در باغملک اشاره کرد و افزود : یکی از مشکلات بزرگی که این شهرستان با آن مواجه است کشتار دام بصورت غیرمجاز است.

دکتر داریوش ملک احمدی رییس اداره دامپزشکی شهرستان باغملک در خصوص کلنگ زنی کشتارگاه دام و طیور باغملک اظهار کرد: پروژه عظیم کشتارگاهی باغملک شامل دو بخش کشتار دام و طیور به صورت صنعتی است.

ملک احمدی به اهمیت این پروژه در باغملک اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات بزرگی که این شهرستان با آن مواجه است کشتار دام بصورت غیرمجاز و به دلیل ظرفیت پایین کشتارگاه شهرداری که حداکثر ۳۰ راس است ولی کشتاری که در سطح شهرستان در طول روز انجام می شود بالای ۲۰۰ تا ۳۰۰ راس است که با افتتاح این پروژه در آینده شاهد این خواهیم بود که کشتار غیر مجاز کاهش پیدا کند.

وی گفت: از طرفی با افتتاح این پروژه می توانیم شاهد کاهش آمار مبتلایان به بیماری بین انسان و دام باشیم بخاطر اینکه کشتارگاه های سنتی به لحاظ بهداشتی مورد تایید دامپزشکی نیستند ولی کشتارگاه صنعتی ویژگی های خاص بهداشتی که دارد می تواند که باعث این شود که آمار مبتلایان به بیماری های مشترک کاهش پیدا کند.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان باغملک خاطرنشان کرد: با افتتاح این پروژه کشتارهایی که مجبورا خارج از شهرستان صورت می گیرد مثلا کشتارگاه روستای بارانگرد که بالای ۲۰۰ راس است و در شهرستان ایذه صورت می گیرد می تواند در این کشتارگاه در باغملک انجام گیرد.

ملک احمدی تاکید کرد: با افتتاح این کشتارگاه می توانیم شاهد افزایش اشتغال باشیم و همچنین بالا رفتن کیفیت بهداشت یکی از پیامدهای این پروژه های عظیم می باشد.

مرجع / باغملک نیوز
برچسب ها: باغملک
:
:
:
آخرین اخبار