تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۹۱۳۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
به مناسبت هفته جهادکشاورزی؛
کلنگ زنی کشتارگاه صنعتی دام و طیور در باغملک
کلنگ کشتارگاه صنعتی دام و طیور باغملک به عنوان بزرگترین کشتارگاه صنعتی دام شرق خوزستان با حضور مسئولین شهرستان به زمین زده شد.

در این مراسم خدارحم امیری زاده مدیر جهادکشاورزی باغملک ضمن تبریک به مناسبت هفته جهاد کشاورزی گفت : تلاش کردیم این پروژه را در این هفته کلنگ بزنیم چون این پروژه به دلیل اهمیت خاصی که در استان داشت، آن را انتخاب کردیم .

وی گفت : سال هاست که دنبال این پروژه بودیم افراد زیادی این پروژه را استارت زدند و در میانه و یا پایان راه رها کردند و رفتند چراکه این پروژه بسیار عظیم است و سرمایه گذار بزرگی می خواست که با تلاش همه دست اندر کاران این امر محقق شده و ما امیدورایم در آینده نزدیک این پروژه افتتاح شود.

امیری زاده از همه دست اندرکاران کلنگ زنی این پروژه تشکر کرد و افزود : مجموعه کشتارگاهی دام و طیور از دو بخش تشکیل  شده، یکی کشتارگاه صنعتی دام به ظرفیت ۵۰ رأس دام سنگین و ۵۰۰ رأس دام سبک در روز می باشد به انضمام واحد های فناوری ، بسته بندی، ضایعات ، عرضه بهداشتی گوشت همه این ها در این مجموعه کشتارگاهی دیده شده اند.

مدیر جهادکشاورزی باغملک ادامه داد: دومین کشتارگاه بخش کشتارگاه طیور به ظرفیت ۲۰۰۰ قطعه مرغ در ساعت به انضمام واحدهای فناوری بسته بندی ، قطعه بندی و … است.

وی تصریح کرد: برآورد اولیه برای این مجموعه حدود ۱۰ میلیارد تومان می باشد که برای هر واحد تقریبا ۵ میلیارد تومان است که تماما در بخش خصوصی توسط آقای محمدرضا جاهد سرمایه گذاری شده است. که از ایشان به دلیل اینکه این سرمایه را در این منطقه محروم آورده اند تقدیر و تشکر می کنم.

امیری زاده با بیان اینکه سرمایه گذار تمام این سرمایه را بدون تسهیلات بانکی پیگیری کرده اند، گفت: در صورت نیاز به تسهیلات بانکی ما هماهنگی های لازم را انجام خواهیم داد.

این مقام مسئول افزود: با تاسیس این کشتارگاه دام و طیور انگیزه پرورش دام و طیور افزایش می یابد و موجب توسعه این صنعت می شود.

وی اذعان کرد: این مجموعه با اشتغال زایی بیش از ۸۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۰۰ نفر به طور غیر مستقیم در شهرستان همراه است که موجب نشاط و انگیزه پرورش دهندگان دام وطیور خواهد بود.

امیری زاده با اشاره به اینکه این مجموعه در دو فاز شروع می شود که فاز اول را امروز کلنگ زنی می کنیم، گفت: این مجموعه بزرگترین کشتارگاه صنعتی دام شرق خوزستان می باشد و اولین کشتارگاهی است که با بخش خصوصی احداث می شود.

گودرز ترکی زاده سرپرست فرمانداری باغملک نیز در این مراسم اظهار کرد : این پروژه مهم یکی از پروژه ها مهم در شهرستان باغملک است و آن را به فال نیک می گیریم.

وی گفت: از آقای جاهد و همکاران ایشان که بخشی از وضعیت کشاورزی و دامداری شهرستان را می خواهند دگرگون کنند نهایت تقدیر و تشکر را داریم و امیدواریم سرمایه گذران دیگر هم بتوانند وارد شهرستان شوند و شاهد افتتاح این نوع طرح ها باشیم.

ترکی زاده افزود : فرمانداری و دیگر ادارات کماکان در خدمت تمام بخش خصوصی هستند به لحاظ همکاری همه جانبه در همه راستاها این آمادگی در این شهرستان وجود دارد که دولت و مجموعه دولت نسبت به بخش خصوصی با دید باز و بدون اغماض نگاه ویژه ای دارند.

گفتنی است با احداث این کشتارگاه کلیه کشتارگاه های سنتی که تا شعاع ۱۰۰ تا ۱۲۰ کیلومتری این کشتارگاه واقع شده اند تعطیل خواهند شد و گوشت مورد نیاز ۵ شهرستان ایذه، باغملک ، مسجدسلیمان ، هفتکل و رامهرمز را این کشتارگاه تامین خواهد کرد.

مرجع / باغملک نیوز
:
:
:
آخرین اخبار