تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۹۱۳۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار شوش:
امکانات درمانی شوش متناسب با نیاز این شهرستان نیست
فرماندار شوش گفت: امکانات بهداشتی و درمانی موجود در این شهرستان متناسب با نیاز جمعیت 200 هزار نفری شهرستان شوش نمی باشد.

رضا نجاتی روز چهارشنبه در نشست با رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول و جمعی از پزشکان و کادر درمانی بیمارستان نظام مافی شوش خواستار توجه ویژه به وضعیت بهداشتی و درمانی شهرستان شوش شد و افزود:بیمارستان نظام مافی شوش به عنوان تنها بیمارستان این شهرستان جوابگوی این شهرستان و مصدومان حوادث جاده ای نیست.

وی با بیان اینکه دولت در راستای ارتقای شاخص های سلامت اقدامات خوبی انجام داده و اعتبارات ویژه ای را در این خصوص در نظر گرفته است گفت:با نگاه ویژه دانشگاه علوم پزشکی دزفول باید کمبودهای بهداشتی و درمانی شهرستان شوش را برطرف کرد.

فرماندار شوش با اشاره به وسعت ، جمعیت ، موقعیت مرزی ، جاده ترانزیتی و سفر گردشگران خارجی و کاروان های راهیان نور به این شهرستان گفت: وضعیت بیمارستان نظام مافی شایسته مردم این خطه نیست.

وی از دانشگاه علوم پزشکی دزفول به عنوان مسوول بهداشت و درمان شهرستان شوش خواست با رفع کمبودهای بهداشتی و درمانی نگاه مردم شوش نسبت به حوزه سلامت را ارتقا بخشد ضمن اینکه تامین مطالبات پزشکان و کادر درمانی بیمارستان نظام مافی شوش باید در اولویت کاری دانشگاه علوم پزشکی دزفول قرار گیرد.

فرماندار شهرستان شوش همچنین خواستار ساماندهی اورژانس بیمارستان و رفع نواقص آن شد.

یوسف پریدار رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز با اشاره به عقب ماندگی بیمارستان نظام مافی شوش گفت:تاکنون 137 میلیارد ریال برای نوسازی و تجهیز این بیمارستان هزینه شده است ضمن اینکه 15 میلیارد ریال دیگر نیز صرف تجهیز این بیمارستان می شود.

وی از کاهش مراجعه بیماران شهرستان شوش به مراکز درمانی دزفول به عنوان یکی از سیاست های دانشگاه علوم پزشکی دزفول نام برد وگفت: پیگیری و رفع مشکلات درمانی شهرستان شوش در دست انجام است.

پریدار تکمیل و تجهیز اتاق های عمل بیمارستان نظام مافی شوش در کوتاهترین زمان ممکن را از دیگر برنامه های این دانشگاه عنوان کرد و گفت:توجه و نگاه دانشگاه علوم پزشکی دزفول به وضعیت بهداشتی و درمانی شهرستان شوش بیشتر از دزفول می باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود:در راستای تجهیز بیمارستان نظام مافی شوش 30 میلیارد ریال تجهیزات پزشکی از جمله دو دستگاه تجهیزات بیهوشی ، رادیولوژی ، تخت عمل برقی تهیه و در بیمارستان نگهداری می شود و سایر تجهیزات مورد نیاز نیز تا اواخر خردادماه تحویل بیمارستان می شود.

وی افزود:تجهیزات لازم برای فعالیت دو پزشک متخصص چشم ، گوش و حلق و بینی در دست تهیه است.

بیمارستان نظام مافی شوش به عنوان تنها بیمارستان این شهرستان با 50 سال قدمت توسط یک فرد خیر احداث شده است.

شهرستان شوش با 200 هزار نفر جمعیت در شمال استان خوزستان واقع است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار