تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۹۱۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حجازی:
گردشگری در تالاب های خوزستان توسعه می یابد
استاندار خوزستان گفت: گردشگری در تالاب های خوزستان به خصوص دو تالاب بزرگ این استان یعنی هورالعظیم و شادگان توسعه می یابد.

به گزارش مهر، سید جعفر حجازی پیش از ظهر امروز در آئین تجلیل از دست اندرکاران طرح ساماندهی تالاب هورالعظیم با اشاره به مصوبه مقام معظم رهبری که طبق آن می بایست 25 درصد از کل شبکه های آبیاری و زهکشی در استان اجرا شود، گفت: در سالهای گذشته، دولتهای قبل و از جمله دولت فعلی تلاشهای زیادی در این زمینه داشته اند، اما هنوز تا رسیدن به مقصود نهایی و دستیابی به ظرفیت تولید 25 میلیون تن محصولات کشاورزی 50 درصد راه را طی کرده ایم و این بدان معناست که باید تلاش بیشتری صورت گیرد.
وی، فرمایش امام خمینی (ره) که "خوزستان دین خود را به کشور ادا کرد" را نشات گرفته از درایت و تدبیر ایشان دانست و افزود: مردم در مناطق جنگی غرب و به ویژه دشت آزادگان سختیهای زیادی را متحمل شدند، بنابراین برای این مردم رنجدیده هر خدمتی بکنیم کم است و نمی توانیم سختی آن درد و رنج را جبران کنیم.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه مطالعات گردشگری در مناطق دشت آزادگان و هویزه انجام شده است، از برنامه ریزی برای رونق این صنعت در مناطق مذکور خبر داد.

حجازی، احداث دایک هورالعظیم را نخستین گام در این زمینه و آغاز حرکتهای بعدی دانست و تصریح کرد: گردشگری در دو زمینه راهیان نور و تفریحی، از بهمن ماه به بعد که فصل مناسبی در استان است می تواند تعداد زیادی از مردم کشور را به دیدن آن منطقه جذب کند.

وی درخصوص بالا بودن قابلیت اقتصادی گردشگری در استان افزود: در سال گذشته با کمک بخش خصوصی در جزیره میانی تالاب شادگان سرمایه گذاری اندکی کردیم و در 20 روز ایام اسفند تا فروردین، تعداد 85 هزار نفر از این محل بازدید به عمل آوردند.

حجازی عنوان کرد: امسال نیز در حال برنامه ریزی هستیم تا با همکاری فرمانداران شهرستانهای هویزه و دشت آزادگان، این تالاب را به نقطه گردشگری تبدیل کنیم تا درآمدهای حاصل از صنعت گردشگری علاوه بر صنایع فعلی، به درآمد ساکنان آن مناطق افزوده شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه پیشرفتها و پتانسیلهای مربوط به آب و خاک در استان باعث پرورش متخصصان، علاقه مندان و دانشگاهیان بسیاری شده است، اظهار امیدواری کرد: با برنامه ریزی بتوانیم از این ظرفیت ارزشمند و ثروت ملی که مهمترین آن نیروی انسانی است، به خوبی استفاده کرده و در پیشرفت و توسعه استان خوزستان سهیم باشیم.

طرح ساماندهی تالاب هورالعظیم نیز به عنوان مرز آبی ایران و عراق به طول 104 کیلومتر، با حضور معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا به بهره برداری رسید.

این طرح بالغ بر 650 میلیارد ریال هزینه در بر داشته و در فاصله 120 کیلومتری جنوب غربی شهرستان اهواز، در منطقه دشت آزادگان در استان خوزستان واقع شده است.

تالاب هورالعظیم حدود سه هزار کیلومتر مربع وسعت دارد که یک هزار کیلومتر مربع آن در کشور ایران و دو هزار کیلومتر مربع از آن در کشور عراق است.
 
:
:
:
آخرین اخبار