تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۹۱۹۳۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جزییات حادثه برخورد کامیون با پل عابرپیاده در اهواز / تصاویر
شهردار منطقه 2 اهواز جزئیات و علت اصلی حادثه شب گذشته برخورد کامیون با پل عابرپیاده در جاده ساحلی غربی کارون را تشریح کرد.

مسعود محمد شفیع پور اظهارکرد: ساعت 22:30 شب گذشته(جمعه، 29 خردادماه) یک دستگاه کامیون بنز 10 چرخ که از شمال به جنوب در ساحل غربی کارون در محدوده کیانپارس، با سرعت در حرکت بود، با برخورد با پل عابرپیاده حوالی کتابخانه مرکزی، حادثه آفرید.

وی ادامه داد: در حین حرکت جک کامیون باز شده و راننده بدون اینکه متوجه موضوع شود به حرکت خود ادامه داد که در این حین جک کامیون با همان سرعت به پل برخورد کرد و سبب شد عرشه پل روی طاق کامیون فرود آید. متاسفانه بر اثر این حادثه، راننده کامیون جان خود را از دست داد.

شهردار منطقه 2 اهواز گفت: نکته ای که لازم است به آن توجه شود این است که در ساخت و نصب پل عابرپیاده تمامی نکات ایمنی از جمله ارتفاع استاندارد رعایت شده است؛ ارتفاع پل عابرپیاده 4.5 متر است که این موضوع در نصب همه پل های عابرپیاده در اهواز رعایت شده است و در این حادثه نیز به دلیل باز شدن جک کامیون، ارتفاع بیش از حدمجاز شده و موجب از جا کندن عرشه پل و سقوط آن بر کامیون شد.

شفیع پور افزود: با توجه به اینکه سیم ها و کابل های برق نیز در همین ارتفاع از سطح زمین قرار دارند، اگر با پل برخورد نمی کرد قطعا با سیم های برق شهری برخورد و موجب می شد جان شهروندانی که در پارک بودند، به خطر افتد.

وی اظهارکرد: سازه پل نیز به صورت پیچ و مهره است و تکیه گاه عرشه آن به صورت غلتکی و به وسیله جوش به ستون ها متصل شده است و چون محل اتصال ستون و عرشه به لحاظ شرایط آب و هوایی موجب انقباض در سازه می شود، لذا در مقطع این اتصال کلیه نکات ایمنی و استانداردهای لازم در نظر گرفته شده بود.

شهردار منطقه 2 اهواز گفت: هم اکنون عرشه پل در محل خود نصب شده و تا هفته آینده نیز تعمیرات جزئی آن خاتمه می یابد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
همشهری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
0
1
تابستان93 نیز به همین ترتیب یک کامیون که جکش بالا بود به ÷ل عابر پیاده کوت عبداله برخورد کرد!!!
بنيامين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
0
1
واقعا احساس بدى پيدا كردم و از اتفاقى كه واسه راننده بيچاره افتاد متاسف هستم"""""" انشالله كه هرگز از اين اتفاق هاى اين مدلى واسه هموطن هام پيش نياد
:
:
:
آخرین اخبار