تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۹۱۹۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
براي نخستين بار در كشور و با هدف حل مشكل بيكاري؛
طرح زنجيره اشتغال خرد در خوزستان اجرا مي شود
خوزنیوز: قائم مقام اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان از اجراي طرح زنجيره اشتغال خرد براي نخستين بار در استان خبرداد.

به گزارش خوزنیوز؛ رضا ميراني درباره ي طرح زنجيره اشتغال خرد گفت:‌ با هدف ساماندهي جويندگان كار در استان، ايده زنجيره اشتغال خرد را براي نخستين بار به وزارتخانه ارايه داديم تا بدين وسيله از ظرفيت ها و توانمندي هاي مجموعه وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي براي حل مشكل اشتغال استان استفاده كنيم.

او خاطر نشان كرد: ‌پس از ادغام سه وزارت كار و امور اجتماعي، تعاون و رفاه، وزارتخانه اي با پتانسيل خدمات رساني عظيم ايجاد شد كه با استفاده از اين پتانسيل مي توانيم قدم هاي بزرگي براي اشتغالزايي و حل مشكل بيكاري برداريم.

مدير كارآفريني و اشتغال اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان، استفاده از ايده هاي داخلي و پتانسيل هاي نيروي جوان را به منظور تحقق اقتصاد مقاومتي دانست و گفت: با اجراي طرح زنجيره اشتغال، ساماندهي مشاغل در چارچوب خلاقيت، ايده پروري، همكاري و تعاون صورت مي پذيرد و در نهايت منجر به ايجاد اشتغال همراه با افزايش توليد داخلي خواهد شد.

ميراني اضافه كرد: زنجيره اشتغال خرد از مراكز مشاوره شغلي و كاريابي غيردولتي آغاز مي شود و در مرحله بعد شركت هاي مشاوره، اطلاع رساني و خدمات كارآفريني( شركت مشاوره كارآفريني كامياران پردازش) در خصوص ايده پروري و خلاقيت ورود پيدا مي كنند.

پس از آن اداره ترويج تعاون و اتاق تعاون با هدف ساماندهي كار تيمي و تعاون اقدام مي كنند و در نهايت ايده هاي برتر كه در جشنواره هاي پايان هر دوره معرفي مي شوند توسط صندوق كارآفريني اميد مورد حمايت قرار مي گيرند. 

به گزارش خوزنیوز؛ در نخستين دوره زنجيره اشتغال خرد، 5 ايده برتر ارده و شيره خرما (ميان و عده اي متشكل از شيره خرما و ارده)، به نيرو (قطعه اي براي قطع جريان برق از وسايل الكترونيكي پس از شارژ كامل)، كارآفريني براي نوجوانان(طرح آموزش كاربردي كارآفريني ويژه نوجوانان)، تكه كتاب (جداسازي و ارايه فصول درخواستي از كتب به مشتريان)، ارايه رطب به صورت بسته بندي( به منظور دسترسي به اين محصول در تمام فصول) مطرح و مقرر شد مورد حمايت مالي صندوق كارآفريني اميد قرار گيرند.
:
:
:
آخرین اخبار