تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۹۱۹۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست شبکه بهداشت ماهشهر:
جلوگیری از شیوع بیماری التور نیازمند همکاری تمام دستگاه‌ها است

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر ماهشهر گفت: برای جلوگیری از شیوع بیماری التور تمام دستگاه‌ها و ادارات ذی‌ربط باید تلاش خود را به کار ببرند.

علیرضا قدری صبح امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: سلامت مردم و جامعه یکی از موضوعاتی است که دولت تدبیر و امید به آن توجه بسیار زیادی دارد و باید مدنظر و اولویت ادارات و دستگاه‌های متولی امر قرار بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به فصل شیوع بیماری التور و تأکید بر لزوم تأمین سلامت آب آشامیدنی شهروندان شهرستان و حومه و رعایت کامل نکات ایمنی و کلرزدایی برای استریل کردن آب آشامیدنی مردم متذکر شد: اداره آب و فاضلاب و دست‌اندرکاران باید نسبت به بالا بردن دقت کار خود با توجه به گرمای هوا و احتمال شیوع وبا اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر ماهشهر با بیان اینکه تاکنون هیچ گونه موردی در رابطه به بیماری التور ثبت نشده است، خاطرنشان کرد: باید همچنان نکات ایمنی را رعایت کنیم و مواظب سلامت مردم باشیم چرا که که کار بهداشت و درمان نگهداری از سلامت عموم مردم است.

قدری یادآور شد: شهرداری‌های منطقه باید نسبت به لایروبی و آهک‌پاشی جداول روباز اقدام کنند تا  احتمال ابتلای همشهریان به بیماری کاهش پیدا کند، همچنین از مکان‌هایی نیز که در نمونه‌برداری کلر آنها در ساعت مختلف شبانه‌روز توسط آزمایشگاه مربوطه مشکلی به ثبت رسیده، باید مشکلات بررسی و مسئولان مربوطه مانع تکرار چنین مشکلاتی شوند چرا که در صورت تکرار برخورد شدیدی با متخلفان و مقصران صورت خواهد گرفت.

وی با تأکید مجدد بر لزوم توجه ویژه به مسئله گرمای هوا و شیوع بیماری التور، اظهار کرد: اگر به آب شرب شهری و روستایی توجه نشود و مشکلات را برطرف نکنیم زنگ خطری جدی به صدا در خواهد آمد بنابراین لازم است تمام دستگاه‌های متولی به این مسئله توجه ویژه داشته باشند.

*لزوم دقت و نظارت ویژه بر دفع بهداشتی پسماندهای عفونی

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر ماهشهر در ادامه به بحث جمع‌آوری پسماندهای عفونی اشاره کرد و گفت: شهرداری‌های بندر ماهشهر، بندر امام خمینی (ره) و شهر چمران نسبت به اقدامات صورت گرفته درباره تعیین پیمانکار صلاحیت‌دار به منظور جمع‌آوری پسماندهای عفونی و تعیین زمین مناسب برای این کار، رعایت فاصله لازم تا مکان‌های مسکونی، عدم ایجاد مزاحمت و آلودگی برای ساکنان را به طور کامل توضیح دهند.

قدری ادامه داد: اداره محیط زیست نیز در این زمینه باید همکاری لازم را داشته باشد و مسئولان مربوطه باید نهایت دقت و همکاری و رعایت نکات ایمنی از جمله تعیین زمین با مساحت مناسب، کارگران آموزش دیده و استفاده از وسایل و تجهیزات مناسب برای انجام کار را در دستور کار خود قرار دهند.

*برای مبارزه با جوندگان موذی اعتبار لازم اختصاص داده شود

وی همچنین با اشاره به وجود جوندگان و مشکلات زیادی که در این رابطه برای ساکنان به وجود آمده است، از شهرداری‌ها خواستار پاسخگویی در این ارتباط شد و افزود: میزان اعتبار لازم برای برطرف کردن این مشکل که از لحاظ بهداشتی موجب بروز مشکلاتی شده، باید تعیین و تأمین شود و از آنجا که متولی سلامت شهرستان، شبکه بهداشت و درمان است روند پیشرفت کار باید به صورت کتبی و شفاهی گزارش و در نهایت به صورت  لوح فشرده تحویل این شبکه شود.

دبیر شورای سلامت شهرستان بندر ماهشهر در ادامه به معضل وجود دست‌فروشان اشاره کرد و از شهرداری‌های شهرستان خواست تا اقدامات صورت گرفته در این زمینه را توضیح دهند و نسبت به بهسازی و ساماندهی دست‌فروشان اقدام کنند.

*دست‌فروشان و فروشندگان دوره‌گرد ساماندهی شوند

قدری با انتقاد از عدم تأمین مکان مناسب برای ساماندهی دست‌فروشان، اظهار کرد: با وجود گرمای هوا و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان تاکنون مکان مناسبی برای ارائه خدمات و محصولات دست‌فروشان به ویژه فروشندگان مواد غذایی و لبنی، اختصاص پیدا نکرده و لازم است در این رابطه اقدامات جدی صورت بگیرد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر ماهشهر در پایان تأکید کرد: لازم است ارائه آموزش‌های لازم به دست‌فروشان برای رعایت نکات بهداشتی لازم و صحیح و همچنین مسئله بهداشت و سلامت مردم که مهمترین مسئله است را به طور جدی مدنظر قرار دهیم.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار