تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۹۱۹۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مجوز تاسیس 4 دهیاری در شهیون دزفول صادر شد
بخشدار شهیون دزفول گفت: وزارت کشور با تاسیس چهار دهیاری جدید در این بخش موافقت کرد.

شکراله قارم روز شنبه افزود: با پیگیری به عمل آمده و پیشنهاد استانداری خوزستان و موافقت وزیر کشور ، چهار دهیاری در روستاهای پامنار ، لیوس ، مازه پاریاب و روستای لباب این بخش راه اندازی می شود.

وی افزود: در سال‌های گذشته نیز هفت دهیاری در روستاهای بازارگه ، دیونی ، رزگه ، پای قلعه

(اسلام آباد ) ، بیشه بزان ، باغچه بان و روستای وحدت شهیون تاسیس گردید که با صدور مجوز تاسیس دهیاری های جدید در سال 94 شمار دهیاری های بخش شهیون دزفول به 11 دهیاری افزایش یافت.

بخشدار شهیون ، ایجاد دهیاری را گامی در راستای خدمات رسانی مطلوب و گسترش مشارکت های اجتماعی و فرهنگی مردم ، جلوگیری از روند مهاجرت به شهر ، تقویت فعالیت های اقتصادی ، ساماندهی و کنترل توسعه روستاها ، حفظ اراضی کشاورزی و چشم اندازهای زیست محیطی در روستاها دانست.

وی ابراز امیدواری کرد با تخصیص اعتبار لازم و تامین ماشین آلات ، سطح خدمات رسانی به ساکنان این مناطق افزایش یابد.

قارم افزود: با راه اندازی دهیاری های جدید در بخش شهیون ، سالانه از محل اعتبارات دولت ، کمک های مالی نیز به این دهیاری ها اختصاص یافته و در راستای خدمات رسانی به ساکنان زیر پوشش هزینه می شود.

بخشدار شهیون گفت:دو دهیاری جدید در بخش شهیون در روستاهای پامنار و لیوس از روستاهای هدف گردشگری تاسیس خواهند شد.

روستای لیوس در 73 کیلومتری شهر دزفول در بخش شهیون و دامنه کوه لنگر واقع شده که قدمت تاریخی ، بافت سنگی و معماری خانه ها ، طبیعت بکر، باغ های انار و نخلستانهای زیبا، وجود آثار دوره های اول زمین شناسی ، دامنه زیبای لنگرکوه و قدمگاه مشهور به امام رضا(ع) از جمله ظرفیت های ویژه گردشگری این روستا می باشد.

روستای پامنار در ۴۲ کیلومتری شهر دزفول به وسعت ۵۷ هکتار در میان دامنه های رشته کوه های زاگرس و مشرف به دریاچه سد دز در شمال این شهرستان واقع شده است.

روستای پامنار به واسطه چشم اندازهای طبیعی و هم جواری با دریاچه دز، وجود قلعه طبیعی شاداب ، دره ها و چشمه ها دارای طبیعتی خاص است که همه ساله گردشگران فراوانی را به خود جذب می کند.

روستاهای مازه پاریاب و لباب در دهستان های احمد فداله و دره کاید قرار دارند که از محروم ترین دهستان های کشور می باشند.

بخش شهیون با پنج دهستان و بیش از 20 هزار نفر جمعیت از جاذبه های گردشگری شهرستان دزفول می باشد.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: شهیون دزفول ، دزفول
:
:
:
آخرین اخبار