تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۹۱۹۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو شورای شهر اهواز:
کیفیت ناوگان تاکسیرانی اهواز ارتقاء یابد
عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه ناوگان تاکسیرانی اهواز از نظر تعداد خودرو کمبود ندارد، گفت: کیفیت ناوگان تاکسیرانی اهواز باید بهبود یابد.

محمد جواد رضوی اظهار داشت: سازمان تاکسیرانی لایحه‌ای مبنی بر افزایش 25 درصدی نرخ کرایه‌ها را به کمیسیون حمل و نقل شورای شهر ارائه داد که با تصویب این لایحه از طرف کمیسون حمل و نقل رسمأ افزایش نرخ کرایه‌ها را شاهد هستیم.

وی افزود: سازمان تاکسیرانی بر اساس نظریه گرانی بیشتر اقلام جنسی در ابتدای سال این لایحه را ارائه داد ولی از قبل از اعلام تصویب لایحه برخی از رانندگان به افزایش کرایه‌ها اقدام کرده بودند.

عضو شورای شهر اهواز  بابیان اینکه یکی از مشکلات در زمینه حمل و نقل عدم نظارت کافی بر عملکرد رانندگان است، بیان کرد: کمیسون حل و نقل و صحن شورا به سازمان تاکسیرانی مبنی بر نظارت جدی‌تر به مسئله حمل و نقل تأکید داشته و نیز از سوی دیگر کمیسون موظف است بر کار تاکسیرانی نظارت داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تعداد تاکسی‌ها در سطح شهر کافی بوده و نیازی به افزایش تاکسی نداریم، افزود: تاکسیرانی از جهت تعداد تاکسی مشکلی ندارد و لازم است ناوگان حمل و نقل را از نظر کیفی مانند نوع ماشین بهبود ببخشد.

رضوی گفت: تاکسیرانی باید نسبت به جلوگیری از افزایش اضافی کرایه توسط راننده گان نظارت داشته باشد، البته افزایش 25 درصدی مربوط به تمام شرایط موجود بوده و رانندگان حق دریافت وجه اضافی نسبت به استفاده از سیستم‌های سرمایشی را ندارند.

وی با بیان اینکه به دلیل گرما رانندگان باید از سیستم سرمایشی استفاده کنند، عنوان کرد: باید در هر تاکسی بروشوری مبنی بر نرخ کرایه‌های مسیر نصب شود تا از دریافت کرایه اضافی و سوء استفاده رانندگان جلوگیری شود.

عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه این مصوبه مربوط به تاکسی‌های خطی، فرودگاه و راه آهن است، بیان کرد: تاکسیرانی تابلو هایی نسبت به نرخ دقیق کرایه‌ها نصب کند تا میزان کرایه‌ها برای مسافران مشخص باشد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار