تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۹۲۱۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تزریق 100 هزار متر مکعب در روز از طرح غدیر به آب شرب آبادان
معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان گفت: آب شرب شهرهای آبادان، اروندکنار، چوئبده و مینوشهر از طرح آب غدیر تامین شد.

عزیز الله شهبازی از توقف برداشت آب شرب از رودخانه بهمنشیر خبر داد و افزود: هم اکنون بیش از 100 هزار متر مکعب در روز از طرح غدیر به شبکه آب شرب شهری شهرستان آبادان تزریق می شود.

وی میزان Ec یا شوری آب طرح غدیر را دو هزار تا دو هزار و 300 میلی موس بر سانتی متر اعلام کرد و اظهار داشت: هم اکنون مخازن آب شرب شهری در حال تخلیه از آب شور است و تا ساعت های آینده، وضعیت آب شرب شهری در حد استاندار قرار می گیرد.

تامین آب شرب شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان از طرح غدیر طی روزهای گذشته به علت شکستگی لوله در فاصله 10 کیلومتری ایستگاه حسینیه به شادگان، آبادان و خرمشهر قطع شده بود.

رییس اداره بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهرستان آبادان نیز پنجشنبه هفته گذشته گفت: طی روزهای گذشته، قسمتی از طرح آبرسانی غدیر دچار شکستگی شد و امکان آبرسانی از این طرح به شهرهای آبادان و خرمشهر ممکن نبود.

علیرضا خلیلی نیا اظهار داشت: پس از شکستگی در طرح آب غدیر، مجبور شدیم آب شرب مردم را از روخانه بهمنشیر تامین کنیم، اگرچه آب رودخانه بهمنشیر از لحاظ کمی و کیفی مشکلی ندارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار