تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۹۲۲۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار اندیمشک:
حل مشکل اشتغال 18 هزار بیکار در اندیمشک مستلزم سرمایه گذاری بخش خصوصی است
فرماندار اندیمشک با اشاره به آمار 18 هزار نفری بیکاران این شهرستان گفت: اعتماد به بخش خصوصی و تعامل متقابل دولت و بخش خصوصی راهکار حل بخش زیادی از مشکلات بیکاری است.

حمیدرضا گودرزی یکشنبه در نشست شورای اشتغال این شهرستان در سالن جلسات فرمانداری اندیمشک افزود: طبق سرشماری سال 90 نرخ بیکاری در شهرستان اندیمشک 34 درصد بوده اما در سال های اخیر تلاش زیادی برای کاهش این نرخ انجام شده است.

وی افزود: حل مشکل اشتغال جوانان بیکار نیازمند تعامل و تلاش جدی تر دستگاه‌های اجرایی و جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در این شهرستان دارد.

فرماندار اندیمشک گفت: بخش خصوصی برای مشارکت در طرح های اشتغالزا و سرمایه گذاری باید تشویق و ترغیب شود و در این راستا اعتماد سازی و ایجاد امنیت حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: وام های خود اشتغالی که به متقاضیان پرداخت می شود باید در جای خود هزینه گردد و این امر نیازمند نظارت بیشتر می باشد.

گودرزی بر همکاری مدیران کارخانه های مستقر در این شهرستان در خصوص جذب و بکارگیری نیروهای بومی تاکید کرد و گفت: بخش کشاورزی نیز سرمایه ای ارزشمند برای ایجاد فرصت های شغلی است که باید به آن توجه شود.

وی گفت: با توجه به استعداد و ظرفیت شهرستان اندیمشک در بخش کشاورزی برای اشتغالزایی باید در این راستا برنامه ریزی کرد.

غلامحسین شرافت زاده بخشدار الوار گرمسیری اندیمشک نیز گفت: جذب و بکارگیری نیروها در ادارات و دستگاههای اجرایی و نیز شرکت های منطقه به خصوص بخش محروم الوار با توجه به نرخ بالای بیکاری و استعداد جوانان این بخش باید از نیروهای بومی باشد.

سرپرست اداره کار شهرستان اندیمشک با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال پایدار گفت: تلاش ها باید به سمت و سویی برد که اشتغال پایدار ایجاد گردد.

عباس شکیبا از بانک ها خواست میزان تسهیلات اعطایی به شهرک های صنعتی را اعلام کنند تا بر این اساس بتوان آمار دقیق اشتغال را در این شهرستان استخراج کرد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی اندیمشک نیز گفت:25 میلیارد ریال تسهیلات برای متقاضیان طرح های اشتغالزا در بخش کشاورزی در حال پرداخت است.

محمد جعفر آفرین افزود:در سال 93 کارگران فصلی بیش از چهار هزار نفر روز در بخش کشاورزی شهرستان اندیمشک فعالیت داشته اند.

شهردار اندیمشک نیز در این نشست یکی از مشکلات این شهرداری در زمینه صدور پروانه کسب را عدم همکاری اتاق اصناف اندیمشک با شهرداری عنوان کرد و گفت:برخی مشکلات ناشی از ساخت و سازها در اندیمشک نیز ناشی از این موضوع می باشد.

محمدرضا پاپی افزود:در حالیکه بیشترین حجم زباله و خدمات دهی شهرداری به اصناف و بازار می باشد اصناف نیز متقابلا خدماتی به شهرداری نمی دهند.

شهردار اندیمشک همچنین از بانک ها بابت اینکه ضمانت بانکی کارکنان شهرداری را قبول ندارند انتقاد کرد.

شهرستان ندیمشک در شمال خوزستان 170 هزار نفر جمعیت دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار